כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד אחמד אלבאז, תושב תל שבע בן 27, בגין מכירת סמים לקטינים ובגירים באמצעות אפליקציית טלגראס. אלבאז נעצר באמצע החודש שעבר בפעילות יזומה של משטרת ישראל בלוד, במהלכה נצפה רכב חשוד בעת ביצוע עסקת סמים. השוטרים ניגשו לבדוק את הרכב ומצאו בו סמים, כסף מזומן וטלפונים סלולריים שעל פי החשד, שימשו את הנאשם לצורך ביצוע העסקאות.

על פי כתב האישום, פתח הנאשם חשבון משתמש תחת השם "superman2019" ב"טלגראס" המבוסס על יישומון "טלגרם", דרכו נוצר קשר אנונימי בין משתמשים שונים לצורך רכישה וקנייה של סמים.  עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם סחר בסמים מסוג קנבוס באמצעות היישומון, על ידי מכירתו בין היתר לקטינים, כשהוא מספק לקונים שירותי "משלוח" ברכבו הפרטי תמורת סכום של 50 שקלים לכל משלוח, לא כולל התשלום עבור הסם.

הודעת הטלגראס של אלבאז. צילום: דוברות המשטרה
הודעת הטלגראס של אלבאז. צילום: דוברות המשטרה
על מנת לשווק את הסם, פרסם הנאשם את הסם ביישומון באמצעות תמונה, סוג הסם והמחיר המבוקש. משתמשים אחרים ביישומון פנו אל הנאשם על מנת לתאם את רכישת הסם ואופן קבלתו.

 מאז מעצרו, ב-15 באוקטובר, הוארך מעצרו של אלבאז מעת לעת בבית משפט השלום בראשון לציון ובשבוע שעבר הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום בעניינו, בקשה לחילוט רכבו ובקשה לעצרו עד תום ההליכים, בגין סחר בסמים.