ניתוח קיסרי שהסתבך הותיר את היולדת עם כליה פגועה ועם נכות לכל החיים - כך עולה מתביעה לפיצויים שהגישה היולדת נגד משרד הבריאות, שהוא הבעלים של בית החולים בני ציון מחיפה, עיריית חיפה המעסיקה את עובדי בית החולים ושני רופאים בכירים שטיפלו בה. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד עומר בוסתנאי, נטען כי לפני כשנתיים התקבלה האישה ללידה שלישית בבית החולים. במהלך לידה טבעית נראו שינויים בדופק העובר ולכן הוחלט על ניתוח קיסרי בהרדמה אפידורלית על ידי מנהל אגף היולדות.



במהלך הניתוח התגלה דימום מוגבר. המנתח חשד כי נפגע איבר פנימי והחליט להתייעץ עם מנהל המחלקה האורולוגית בבית החולים כיצד עליו לפעול. ואולם, נטען בתביעה, המומחה האורולוגי סבר שאין דחיפות להגיע לחדר הניתוח כדי להעריך את מצבה הרפואי של היולדת, אלא הסתפק בייעוץ טלפוני בלבד, שבו הציע בשלב זה לא להתערב בבעיה שנוצרה, ואף אמר כי אם יתברר שנגרם נזק ליולדת, הדבר יאובחן בשלב יותר מאוחר.


עו"ד בוסתנאי. צילום: יח"צ
עו"ד בוסתנאי. צילום: יח"צ


כעבור ימים אחדים התברר כי האישה סבולת מחסימה בשופכן השמאלי ומהפרעה בתפקוד הכליה. היולדת הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ, נותרה באשפוז שלושה שבועות ולדברי אורולוג מומחה נותרה עם נכות של 30% לכל החיים.

בחוות דעת של הרופא המומחה, שצורפה לתביעה, נקבע כי את הפגיעה במהלך הניתוח הקיסרי "יש לזקוף לחוסר הזהירות של המנתח". עם זאת, אומר המומחה, קיימת שגרה בניתוחים קיסריים שלפני שמעירים את היולדת מבצעים בדיקה המאפשרת לאבחן את הפגיעה האורולוגית.

המומחה כותב על מנהל המחלקה האורולוגית ש"לא הגיע לחדר הניתוח בצהרי היום לבחון את שדה הניתוח, לא נקט גישה רפואית מקובלת, אלא הסתפק בתשובה טלפונית לקולגה הנמצא בבעיה כירורגית. בגישה זו יש לראות רשלנות רפואית חמורה". מבית החולים בני ציון נמסר בתגובה כי הם מנועים מטעמי האתיקה והסודיות הרפואית מלהתייחס לפרטי הטיפול.