ענף משטר ומשמעת באגף כוח אדם בצה"ל פרסם היום (חמישי) אגרת עם הנחיות חדשות על ההופעה והלבוש, רובן מיועדות לאנשי הקבע. החל מהראשון לינואר ייאסר השימוש בחולצה עם שרוולים קצרים, לגברים ולנשים בשירות קבע. בנוסף אנשי הקבע הזכאים לנעול נעליים חצאיות או שלשת רבעי בלבד, הנעליים ירכסו בשרוכים בלבד המשמעות היא שייאסר עליהם לנעול "נעלי סירה". עוד נקבע שהם יהיו רשאים לנעול נעלי עור או דמוי עור, בצבע שחור אחיד, חלק, ללא צבעים ולא מבריק, לרבות עקרבי הנעלים. 
במסגרת ההגבלות החדשות על לבוש אנשי הקבע חרטום הנעליים יהיה מעוגל ללא קישוט או אבזם וגובה העקב של הנעל יהיה עד שני סנטימטר לכל היותר. 
על פי ההוראות החדשות לאנשי קבע הגרביים יהיו שחורים או אפורים בלבד ובנוסף חייבת להיות מכפלת מתאימה במכנסיים. באגף המשמעת הודיעו עוד שבאשר למדי ב' נאסר על כלל החיילים ואנשי הקבע ללבוש ואתן בשטח בסיס המטה הכללי "הקריה" למעט בתרגילים או בעת חירום. אז יינתן לכך  אישור מיוחד. 

בתוך כך, בימים אלו נערכת עבודת מטה רחבה בצה"ל המתמקדת בעיצוב חדש למדי ה-ב' לכלל החיילים. עד אז ייאסר השימוש במדים שחולקו לקצינים לצורך בחינה (פיילוט) או במדים עם פצים, שמות, סמלי יחידה ודגל זאת למעט פיקוד העורף, קשרי חוץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומרכז ההובלה. בצה"ל הזהירו שלנוכח תופעה חוזרת ונשנית של פרשנות לא נכונה ויוזמות מקומיות ביחידות השונות בכל הנוגע ללבוש אזרחי למורשים בהתאם לפקודה במסגרת צבאית הוחלט לרענן את הנהלים.
חולצות ושמלות יהיו בעלות שרוול בכל צבע לא גזורות וללא כיתוב מבזה או משפיל. בנוסף מכנסיים חצאית ושמלה יהיו מתחת לגובה הברך. בצה"ל הודיעו עוד כי חל איסור לנוע בבגד ים למעט בשטח בריכה. בעת אימון גופני ניתן יהיה ללבוש מכנסיים קצרים המגיעים עד הברך. לאחר מתן זמן הסתגלות קצרה להנחיות החדשות שיכנסו כאמור בראשון בינואר תתבצע אכיפה על ידי המשטרה הצבאית.  

חיילים. צילום ארכיון: קורינה קרן, פלאש 90. אין קשר ביון המצולמים לכתבה
חיילים. צילום ארכיון: קורינה קרן, פלאש 90. אין קשר ביון המצולמים לכתבה