נאסר ג'וס בן ה-50 מהעיר העתיקה, נעצר היום (שבת) ונחקר במשך ארבע שעות בתחנת השלם בסלאח א-דין, לאחר שהפגין. הוא סיפר על האירועים בשיחה עם "מעריב אונליין": "לא עשינו כלום, רק עמדנו ברחוב סלאח א-דין ונמשיך להפגין, בגלל מה שטראפ עשה". הוא סיפר כי "כוחות משטרה הגיעו, ונתנו מכות לילדים, לבנות, לנשים. אבל לא הפעלנו שום אלימות היום, רק הרמנו את הדגל שלנו וזו זכותנו". לדבריו, מותר להחזיק בדגל אצלנו בבית.



ג'וס הסביר כי "הדגל הפלסטיני הוא הדגל של העם שלנו, אנחנו הפלסטיניים בירושלים, היינו רוצים לעשות שלום, וזכותנו היא בלכ מקרה להיות עם הדגל הפלסטיני". הוא אמר: "הרי זה היה בבית של ראש הממשלה שלכם, גם של הנשיא. אנחנו לא נגד מדינת ישראל, אנחנו נגד החלטת טראמפ, לא נגד המשטרה הישראלית, אנחנו מכירים אותם". לדבריו, הדברים שעשו ברחוב סלאח א- דין, נראים כמו מלחמה. מה כבר עשינו? רק שרנו ברחוב נגד טראמפ, לא דיברנו נגד נתניהו.



נאסר ג'וס



המפגין ציין כי "מדברים על ירושלים שהיא עיר לשני עמים, ירושלים המזרחית לפלסטינים והמערבית לישראלים, כמו שדיברו באוסלו". הוא טען: "אנחנו לא רוצים להפעיל כוח, הפגנו בסבלנות, רק עומדים, לא עושים כלום, לא זזים, לא זורקים אבנים, בכל זאת המשטרה באה ועוצרת". ג'וס סיפר שנעצר למשך ארבע שעות. "שאלו אותי 'למה אתם עושים בעיות בירושלים, אמרתי להם 'אנחנו לא עושים כלום, אתם עושים לנו בעיות בגלל שאתם לא רוצים שיראו את הדגל הפלסטיני ברחוב צלאח א- דין", סיכם, "אנחנו נמשיך כל יום להפגין כל יום בגלל מה שטראפ עשה. זה כמו כדור שלג. נמשיך להרים את הדגל שם, לא באלימות".



מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות מופרכות. עשרות צעירים התגודדו במקום מתוך כוונה לעורר פרובוקציה הם תקפו שוטרים יידו אבנים ולכן גם נעצרו המשטרה לא עצרה אף אחד מאלה שביקשו להביע את המחאה שלהם בצורה מכובדת ולא הפגינו אלימות. אולם, היא היתה חייבת, על מנת להשיג את השקט והסדר, לבצע מעצרים של אותם מעורבים שנהגו באלימות קשה, התעמתו עם שוטרים ופצעו ארבעה מהם. אם יש למי מהם טענות, הוא כאמור יכול לפנות איתם לגורמים המוסמכים, אנחנו לא מכירים שום מקרה של אלימות או כיוצא בזה מצד שוטרים באירוע האמור".