יש הסכם: הסדר טיעון בפרשת החשד לשחיתות בראשון לציון. לאחר שבועות של חקירה הגיעו פרקליטיו של החשוד המרכזי בפרשה 1803, איש העסקים משה יוסף, להסכמה עם הפרקליטות והמשטרה לפיה יחתום יוסף על הסדר טיעון בו יודה בכל העבירות שיוחסו לו בהן קבלת כספים ותיווך לשוחד, העברת כספי שוחד, עבירות מס ומרמה.



יוסף ימסור עדות ויוביל בסופו של דבר להפללתו של ח"כ דוד ביטן. עד הערב התנהל מו"מ כדי לחתום עם יוסף על הסכם עד מדינה, אולם עתה, כך עולה לאור עמדת הפרקליטות, ודרישתה כי הוא ירצה שלוש שנות מאסר בפועל וכן הצורך להעיד כנגד מספר חשודים בפרשה, מעדיפים פרקליטיו כי יחתום על הסדר טיעון ולפיו יסכים לרצות עונש מאסר בן שנה וחצי. 



יוסף, מי שמוגדר כגזברו של ח"כ דוד ביטן והחשוד העיקרי בפרשת השחיתות בראשון לציון, ימסור עדות מלאה ויסכים לרצות עונש מאסר בפועל כאשר המחלוקת היא לגבי תקופת המעצר, כשהפרקליטות דורשת שלוש שנות מאסר בפועל, ופרקליטיו של יוסף, עורכי הדין גיל דחוח ואילן סופר מבקשים שעונש המאסר יוקצב לשנה וחצי בלבד. 



דוד ביטן מגיע לחקירתו. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירתו. צילום: אבשלום ששוני
 
על פי ההסדר שמוצא על ידי פרקליטיו, יוסף לא ימסור עדות כוללת, אלא ייתן עדות לגבי עבירות שמיוחסות לו ולביטן, ורק לאחר מכן ביטן יוזמן להמשך החקירה. נציין כמובן שאם וכאשר ייחתם הסכם הוא יהיה חייב את אישור הפרקליטות. 
 
בערוץ 10 דווח הערב כי כבר אתמול יוסף נפגש עם אנשי רשות המסים ומסר מידע על היקף העסקים שלו ושל ביטן, מידע משמעותי מבחינת החקירה, אך כרגע המשטרה לא יכולה להשתמש במידע הזה כל עוד אין הסכם עד מדינה.