משטרת התנועה תמליץ לעלות את הקנס על דיבור בטלפון סלולרי בעת נהיגה ל-1,500 שקל ותגביר את האכיפה הגלויה והסמויה במסגרת תכנית העבודה לשנה הקרובה. התכנית כוללת הכנסת מכשור טכנולוגי מתקדם והוספת שוטרים גלויים וסמויים בדרכים. 1,456 נהגים נתפסו במהלך שנת 2017, כאשר הם נוהגים ללא רישיון ו-1,750 נהגים נוספים נתפסו כשהם נוהגים בעת פסילה. כך מסר מפקד משטרת התנועה, ניצב דורון ידיד, שהציג את סיכום הנתונים ל-2017.

עוד עולה מסיכום הנתונים, כי 27 נהגים נתפסו כאשר הם נוהגים במהירות של מעל 200 קמ"ש, 35 נהגים נוספים נתפסו שיכורים כאשר רמת האלכוהול בגופם מעל 1,000 מ"ג ו-71 נהגים נתפסו יותר מפעם אחות בגין אותה עבירה. במהלך 2017 משטרת התנועה השביתה 5,598 כלי רכב שנהגיהם ביצעו עבירות תנועה קשות, לעומת 4,789 ב-2016. ב-2,250 מקרים של נהגים המעורבות בתאונות דרכים קשות, כמו פגע וברח, בוצעו מעצרים, לעומת 930 מעצרים שבוצעו ב-2016 וב-2,148 מקרים נפסל רישיונם של הנהגים עד תום ההליכים, לעומת 1,960 מקרים בשנה שלפני כן.
 

במדיניות המרת דו"חות תנועה לאזהרות חלה החמרה בקריטריונים. בעוד המדיניות ב-2016 היתה של המרת דו"חות לאזהרה בעבירות תנועה מסויימות לנהג עם ותק של חמש שנות רישיון ושנתיים ללא עבירה, מ-2017 הקריטריון נקבע על שבע שנות רישיון וחמש שנים ללא עבירה. במהלך 2017 חל זינוק במתן הדו"חות על נהיגה במהירות מופרזת וזאת על רקע הוספת מצלמות מהירות והגברת האכיפה. בעוד שב-2016 נרשמו 2,865 דו"חות, ב-2017 נרשמו 8,379 דו"חות מהירות שהקנס בגינן הוא 750 שקל.
 

בנוסף חל זינוק ברישום דו"חות על הסעת נוסעים לא חגורים – 5,711 ב-2017 לעומת 1,500 בשנת 2016. על נסיעת רכב פרטי בנתיב תחבורה ציבורית נרשמו בשנה שחלפה 8,829 דו"חות לעומת 6,824 ב-2016 וזאת, על רקע הוספה של נתיבי נסיעה לתחבורה הציבורית. במקביל לאכיפה הגלויה, גם בוצעו פעולות סמויות על ידי ימ"ר משטרת התנועה. היו נהגים שנתפסו לאחר שביצעו עבירות סדרתיות במהלך השנים. גבר בן 43 מחדרה נשא בעברו 104 הרשעות תעבורה ולגבר כבן 50 מחיפה היו 93 הרשעות תעבורה. 

ניידת של משטרת התנועה בפעילות, ארכיון. באדיבות אור ירוקניידת של משטרת התנועה בפעילות, ארכיון. באדיבות אור ירוק


במשטרת התנועה ציינו עוד, כי במהלך 2017 נבדקו 39 אוטובוסים ו-20 הורדו בגלל ליקויים. יחידת הרכב הכבד בדקה במהלך שבעה חודשים אשתקד 7,862 רכבים כבדים ונרשמו 6,600 דו"חות על תקינות רכב, מטען שלא כחוק והיעדר כל הרשיונות הנדרשים. לעבירות שיפוט מהיר הופנו נהגים שמהירות בכביש בין עירוני היתה 60 קמ"ש מעל המותר ובכביש עירוני – 50 קמ"ש מעל המותר. בנוסף, לשיפוט מהיר הוזמנו נהגים שביצעו עבירות במפגש מסילת רכבת, נשאו מטען החורג בלמעלה מ-30% מהמותר, חצו צומת ברמזור אדום, נהגו במהלך פסילה או תחת השפעת אלכוהול וביצעו עקיפות מסוכנות בנסיבות מחמירות.
 

ב-2017 נהרגו 113 הולכי רגל, לעומת 104 בשנת 2016 – גידול של 9%. 601 נפצעו באורח קשה לעומת 556 ב-2016 – ירידה של 8% ו-2,583 נפצעו באורח קל, לעומת 2,682 ב-2106 – ירידה של 4%. עוד עולה מסיכום הנתונים, כי ב-2017 חל גידול של 4% בתאונות דרכים בהם מעורבים נהגים לא יהודים – 4,436. גידול של 4% חל גם בתאונות דרכים בהם מעורבים נהגים צעירים (23-16) – 3,397. בשנה שחלפה גם היו 681 תאונות משאיות (ירידה של 1% לעומת 2016), מהן 180 תאונות חמורות ו-10% תאונות קטלניות.
 

בתאונות בהם היו מעורבים אוטובוסים חל גידול של 4% - 785, מהן 202 היו חמורות ו-33 קטלניות. זינוק מדאיג של 14% נרשם בתאונות בהם מעורב רכב דו גלגלי – 2,173, מהן 590 חמורות ו-63 קטלניות. זינוק חד עוד יותר של 40% חל במעורבות אופניים חשמליים בתאונות דרכים – 320, מהן 83 בתאונות חמורות וחמש בקטלניות. במשטרת התנועה יגבירו השנה כחלק מתכנית העבודה את האכיפה. במסגרת זו , ייקלט מכשור אכיפה מתקדם וייקלטו ויוכשרו שוטרים חדשים.