"אני רואה אותם כל השנה, רואה את הניצולים ברגעים היפים בשלהי חייהם אבל אני ער וקשוב לטרגדיה שעברו בצעירותם", כך בחר מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר, שמעון סבג לפנות לציבור הרחב לקראת טקס יום השואה הבין לאומי שיערך ברחבת יד לניצול, בבית החם של העמותה ברחוב קסל בשכונת הדר בחיפה ביום ראשון בשעה 15:00.



בטקס ישתתפו השנה מאות חיילים, שוטרים, תלמידים, בני נוער ומאות ניצולי שואה. לצידם יהיו אורחי כבוד מכל השדרה הציבורית, בין היתר שרים, ראשי ערים, שגרירים, קונסולים ושורה ארוכה של חברי כנסת ושרים. אורחת הכבוד בטקס תהיה הגברת שרה נתניהו שהפכה עם השנים ליקירת העמותה ותומכת נלהבת בסיוע לניצולי שואה. "הגעתה של הגברת נתניהו לטקס מלמדת על הקשר החם שנרקם בינה לבין הניצולים המתגוררים אצלנו בבית החם ובעיקר הסיוע ההומני שהיא מעניקה בכל השנה לניצולי שואה", אמר סבג.
"לשמוע ניצול שואה שגר בבית החם מספר כיצד ניצל, מה עבר עליו ועל משפחתו וכל זה קורה כאן אצלנו במוזיאון, זו חוויה קשה, אבל חשובה ומרתקת  לשימור הזיכרון והחלק הכואב הזה בהיסטוריה של העם היהודי", אמר סבג. הוא הוסיף כי המוצגים שמוצגים במוזיאון, הם מוצגים אותנטיים. 

האוצרת והמעצבת של המוזיאון תמי סינר, שבעצמה הינה בתם של ניצולי שואה מאושוויץ סיפרה מספרת על הקשיים בבחירת המוצגים ועל הקושי הרגשי בעיצוב המוזיאון בכלל. "זה לא פשוט, אבל הרקע שלי סייע לי לעצב כל פינה בצורה כזו שתציג את הכאב והסבל הנורא שעבר העם היהודי במחנות. זה לקח זמן והצריך המון כוחות נפשיים וידע, אבל המשימה והיעד היו חשובים כדי שנתגבר על הכל". עוד היא הוסיפה: "בחרנו בקפידה את המוצגים מבין מאות המוצגים שהגיעו אלינו".
עמותת יד עזר לחבר מפעילת הבית החם בשכונת הדר בחיפה משכנת ברחוב קסל כמאה ניצולי שואה שגילם נושק למאה. היא מעניקה להם דיור ברמה ודואגת לארוחות חמות לניצולי שואה רבים בצפון שאינם מתגוררים בית החם. כמו כן מסייעת העמותה לנזקקים חסרי בית, אימהות חד הוריות ועוד.