המשטרה, המפכ"ל והשר לביטחון פנים יבקשו מבית המשפט העליון לאפשר להם לסיים את עניינו של ניצב רוני ריטמן, לרבות החלפתו בתפקיד ונקיטת הליכים נגדו עד לראשון באפריל. כך עולה מתגובת המשטרה לעתירה שהגישה צ', הקצינה שהתלוננה נגד ניצב ריטמן, ראש להב 433 במשטרה באמצעות פרקליטה עו"ד חי בראל.



כזכור קבע בג"ץ לפני שבועיים כי על המשטרה, המפכ"ל והשר לביטחון פנים להגיב לטענה על ביזיון בית המשפט ולא יאוחר מהיום, וזאת בעקבות העתירה של צ', לפיה בהחלטת המפכ"ל להשאיר את ריטמן בתפקידו עולה טעם חמור לפגם נוכח ממצאי המחלקה לחקירות שוטרים שעסקה בתלונתה. בעקבות אותה עתירה מתח בית המשפט העליון כבר בנובמבר, ביקורת על החלטת המפכ"ל להשאיר את ריטמן בתפקידו, אולם קבע כי הוא מאשר לשר, למפכ"ל ולמשטרה להעביר את תגובתם, כיצד הם מתכוונים לנהוג בעניינו של ריטמן.



המפכ"ל רוני אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם



מאחר ותגובת המשטרה לא התקבלה, עתרה המתלוננת פעם נוספת לבג"ץ הפעם במסגרת פקודת ביזיון בית המשפט וביקשה לחייב את המפכ"ל והשר להשיב להחלטת בית המשפט. כאמור בתשובה שנמסרה לפני זמן קצר באמצעות עו"ד מיטל בוכמן שינדל, סגנית בכירה במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נטען כי ביום ה-23 לינואר בעת שהמפכ"ל והשר גיבשו את מתווה ההחלטה החדשה שלהם והיו בשלבים האחרונים שלה, הודיע ריטמן כי "בנסיבות שנוצרו, ולאחר ששקל את הדברים בכובד ראש, החליט לסיים את תפקידו כראש להב 433 בשבועות הקרובים, לאחר שייבחר מפקד חדש לתפקיד, ולאפשר חפיפה מסודרת שתאפשר רציפות במשימות העומדות בפני היחידה".



עו"ד בוכמן שינדל הוסיפה כי בתוך שבוע ימים בכוונת המפכ"ל להודיע באילו אמצעים פיקודיים מנהליים בכוונתו לנקוט כלפי ניצב ריטמן בנסיבות שנוצרו. בתגובה מציינת הפרקליטה כי על פי תשובת המפכ"ל, בחירת מפקד חדש ללהב 433, ביצוע חפיפה וכניסת מפקד חדש לתפקיד יבוצעו לא יאוחר מהראשון באפריל.