עדותו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, המפלילה את ראש הממשלה בנימין נתניהובתיק 4,000, נחשפה הערב (רביעי) ב"חדשות". פילבר אמר בחקירתו כי פעל בפרשה על פי הוראות מפורשות של נתניהו וסיפר על יחסי העבודה שלו עם ראש הממשלה ורעייתו. "ביצעתי הוראות מפורשות של נתניהו, זה בכלל לא היה בשיקול הדעת שלי, קיבלתי ממנו הנחיות מפורטות. הוא הבהיר לי למי צריך לדאוג ואיך. אני לא רוצה לשבש את החקירה, אבל מסרתי את הדברים בצורה מאוד מפורטת", אמר מנכ"ל משרד התקשורת כאשר חתם על הסכם עד המדינה.



עד המדינה סיפר למקורביו כי הוא מעריץ את ראש הממשלה ומסיבה זו רצה לעבוד עבורו במהלך השנים. "אני מעריץ אותו, אני חושב שהוא מנהיג ענק, אני בטוח שנתניהו מגן על עם ישראל", אמר. "אני חושב שהוא מנהיג ענק ואין לו תחליף. אני מעריץ את ביבי, אני חושב שהוא גאון, שאין שני לו". 


פילבר החל לעבוד עבור נתניהו כשהיה שר החוץ בממשלתו של אריאל שרון ז"ל. "התפקיד הראשון שלי היה עם נתניהו כשהוא היה שר החוץ, נסעתי אז לאיטליה עם ביבי ושרה. נתניהו נפגש אז עם (ר"מ איטליה לשעבר) ברלוסקוני, בתום הפגישה ברלוסקוני נתן לביבי שעון", סיפר למקורביו. "הייתי אז היועץ של ביבי ואמרתי לו 'אינך יכול לקחת את השעון, תן לי את השעון, אדווח עליו ואפקיד אותו'. באותו הערב, שעות אחרי הפגישה נקראתי לחדרם של בני הזוג נתניהו, שרה צרחה עליי, אמרה לי שלא מעניין אותה כלום, שהיא רוצה את השעון בחזרה. נבהלתי, אבל אמרתי לה: 'אני לא יכול לתת לכם את השעון, רשמתי אותו כמתנה, דיווחתי עליו, הוא כבר נשלח בדואר דיפלומטי'. הצרחות האלה היו בנוכחות ביבי שלא אמר דבר".

שרה נתניהו. צילום: פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: פלאש 90


לתקרית, לפי פילבר, היו השלכות: "אחרי שבועיים נתניהו הזמין אותי לפגישה, פיטר אותי, אחרי שאמר לי: 'אני צריך מישהו יותר מקצועי ממך'. עד היום אני מוקצה אצל שרה על הדבר הזה היא לא סלחה לי גם בחלוף השנים, אין אצלה התיישנות. זאת החוויה לעבוד אצל נתניהו, ברור שאתה עובד אצלו, אם אתה לא מבצע את מה שאומרים מורידים לך את הראש. לכן נכשלתי כאן, כי היה ברור לי שאני צריך למלא הוראות". 


פילבר ניהל את קמפיין הליכוד בבחירות האחרונות. לאחר הניצחון זכה לקרדיט רב ומונה לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. "אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת", אמר פילבר למקורביו. "הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי 'אל תיקח את התפקיד' אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד. בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי. שלחתי לבזק טיוטות של מסמכים, הם עברו על הטיוטות, כתבו תיקונים ואני ביצעתי".

פילבר הוסיף: "היום אני מבין שניצלו אותי. באתי לעבוד באמונה. מצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד, אני לא יזמתי את כל זה, אני מבין שזה תוכנן עוד לפני המינוי שלי ולכן נכשלתי. היום אני מבין שהייתי כלי משחק, רציתי להיות מנכ"ל מקצועי". 

ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני

 
לפי הדיווח, החוקרים אמרו לפילבר: 'אנשים סביבך התעשרו, (שאול) אלוביץ' עשה מיליונים, (אלי) קמיר קיבל ריטיינר מטורף, (ניר) חפץ עשה עסקים בכל העולם, אתה האידיוט היחידי. פקיד ממשלתי מושעה, מקבל חצי מהשכר'. החוקרים הבהירו לו שמזה הוא לא יתאושש. הוא נשבר,  הוא הרגיש שאין לו כוחות יותר להתמודד. הוא עמד מול החוקרים ובכה, אמר שהוא מרגיש שהוא נולד מחדש. מבין שמהצעד שעשה אין דרך חזרה. עשה את זה בלב כבד.

"הוא אמר לנו שהדבר האחרון שהוא רוצה זה לפגוע בנתניהו אבל החוקרים שמו לו מראה, הוא הבין שאין לו אפשרות אחרת. צריך לזכור שלו לא יצא כלום מהפעולות שהוא ביצע", אמרו החוקרים. בתגובה לפרסום ב"חדשות", נמסר מטעמו של ראש הממשלה נתניהו: ״לא היה ולא נברא״.

בערוץ עשר דווח כי פילבר אמר למקורביו: "הגעתי למסקנה שמשפחתי וילדיי חשובים מכתבות היח"צ של שרה נתניהו. אין פה נקמה. יש פה מיצוי של תחושת ניצול".