היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שני) לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום בקשה להארכת השעייתו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני. שמעוני הואשם לפני שנה בעבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים. כתב האישום הוגש נגד ארבעה נאשמים נוספים בפרשה. בבקשת היועץ המשפטי הוגשה בנוסף בקשה להארכת המגבלות שהוטלו על שמעוני בהחלטה הקודמת של הוועדה מ-2017 לתקופה של שנה נוספת. 
 
כזכור, בפברואר 2017 ניתנה החלטת הוועדה הנותנת תוקף להסכמות הצדדים לפיהן שמעוני יושעה מכהונתו כראש עיריית אשקלון, למשך שנה. כמו כן, במסגרת ההחלטה הוטלו על שמעוני מגבלות לכהונתו כחבר מועצה, ובכלל זה: כהונה בוועדת הנהלה; כהונה בכל ועדה הנוגעת להיבטים כספיים - לרבות בוועדת הכספים, בוועדת מכרזים, בוועדת תמיכות ובוועדת הנחות וכן בכל ועדה העוסקת בהתקשרות עם ספקים, קבלנים או נותני שירותים לעירייה; כהונה בוועדה שלה השפעה על העסקת עובדים; כהונה בוועדת ביקורת; כהונה בוועדה המקומית לתכנון ולבניה ובוועדת המשנה שלה; כהונה כיו"ר ועדה כלשהי; כהונה בכל תפקיד בתאגידים העירוניים; כהונה כסגן ראש עיר.
 
בנוסף, הוגשה היום בקשה לקביעת מועד דחוף לדיון בפני הוועדה ולחילופין, בקשה להארכת ההשעיה עד למועד הדיון שייקבע. הבקשות הוגשו באמצעות עוה"ד סילביה רביד ויסכה פישר-יוסף מפרקליטות מחוז ת"א.


אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני

 
כזכור, שמעוני חתם על הסכמי פיצוי עם שתי נשים שטענו לפגיעה מינית מצדו, לפיהם נדרש לגייס למעלה ממיליון שקל במהלך כשנה. כדי לממן את ההוצאות האלו, פנה שמעוני למקורביו, ואלה פעלו לגיוס הכספים ממקורות שונים. בידיעת שמעוני, גייסו המקורבים כספים מיזמים וקבלנים שונים הפעילים בעיר אשקלון, ולעיתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלו.
 
בין היתר הועברו לשמעוני כספי שוחד בסך של 366 אלף שקל באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו, אשר בפועל כמעט לא עסק בתיווך, אלא שימש למטרה זו של העברת כספים לטובת שמעוני. כמו כן הועברו לשמעוני כספי שוחד מאנשי עסקים אחרים הפועלים בעיר אשקלון או בעלי אינטרסים כלכליים בעיר, בשווי של כ-170 אלף שקל נוספים.
 
בנוסף, על פי החשד, מקורבו של שמעוני פעל להשיג בעלות על אמצעי תקשורת מקומיים בעיר אשקלון, על מנת שאלו יסקרו באופן אוהד את פעילות שמעוני והעירייה. בתמורה להעברות כספים אלה, שמעוני פעל לקידום האינטרסים של נותני השוחד באשקלון. על פי החשד הכספים שימשו את שמעוני כחלק מתשלום הסכמי הפיצוי. בנוסף לכספים אלו, קיבל שמעוני לידיו סך של כ-500 אלף שקל ממקורות לא ידועים, אשר נאספו על ידי אחד החשודים.