האם עד המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש התקשורת ניר חפץ, התכונן מראש למקרה שיצטרך להעיד נגד מי שהיה פטרונו שנים רבות? על פי דיווח שפורסם הערב (שלישי) בחדשות כאן, מקורביו של חפץ תיארו הכנה מדוקדקת מצד עד המדינה לקראת מצב בו ייאלץ להעיד נגד נתניהו ובני משפחתו. בין השאר, נאמר, חפץ אסף מידע רב על המשפחה, והכין "תיק" נגדה.



בנוסף לכך, המקורבים טענו כי חפץ אף החביא חלק מהחומרים אותם הוא אסף, וזאת כדי שהמשטרה לא תאתר אותם, והוא יוכל להעביר אותם ב"יום הדין" לידי המשטרה. כזכור, אתמול פורסם ב"מעריב" כי חפץ יציג בפני החוקרים ראיות למכביר, לרבות הקלטות, מסמכים ותכתובות נוספות, המחזקות את גרסתו כפי שתימסר במהלך עדות הניקיון.



במסגרת זו, ימסור חפץ עדות גם בפרשת השופטת הילה גרסטל, כשלגביה הוא טוען כי מדובר בפרשה שאין בה דבר, אשר הסתמכה על "דיבורים בעלמא" בינו לבין אלי קמיר, מבלי שרה"מ ורעייתו היו מעורבים או מודעים לשיחה שהתקיימה בינו לבין קמיר. במקביל יספק לחוקרים גם חומר באשר לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתיקים נוספים למעט פרשת המעונות, בה לא היה מעורב.



בעזרת סייבר. ההודעות בין איריס אלוביץ' לשרה נתניהו קידמו החקירה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בעזרת סייבר. ההודעות בין איריס אלוביץ' לשרה נתניהו קידמו החקירה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חפץ יזכה לתנאים מפליגים כעד מדינה. גורם מעורה בחקירה: "ההסכם ראוי"



למעשה, חפץ יזכה לחיסיון ולתנאים מפליגים, במסגרתם לא ירצה עונש מאסר בפועל, וגם לא יידרש לשלם קנס כספי כנהוג בהסכמים מסוג זה. גורם המעורה בפרטי החקירה וההסכם ציין: "זהו הסכם ראוי לשני הצדדים. כבר בהתחלה חפץ סומן כמי שיהיה ניתן לשבור אותו. החוקרים ידעו היטב ששתיקתו הנה שתיקה רועמת. הוא ניסה בהתחלה לחמוק מהפללתו של ראש הממשלה בכל דרך אפשרית, אולם משהבין שהחרב מונחת מעל צווארו נקלע למצב של אין ברירה, ולכן נאות לחתום על ההסכם ולמסור עדות מפורטת על כל הידוע לו בפרשות".



"המשטרה תקבל עדות מלאה, מבוססת ומגובה בראיות, וחפץ יינצל מאימת הדין ומישיבה מאחורי הסורגים", הבהיר הגורם. "זה הדבר הכי חשוב עבור חפץ עצמו ומשפחתו". עוד נמסר בחדשות ערוץ 10, כי במסגרת החקירות בתיק 4000, השתמשה המשטרה בשירותיה של חברת "מיטסי אינטרנשיונל", שמתמחה בשחזור קבצים ומידע דיגיטלי, בשחזור הודעותיה של איריס אלוביץ' אשתו של בעל השליטה בחברת בזק ובאתר "וואלה", שאול אלוביץ'. בין השאר, המסרונים ששוחזרו, חשפו את הקשר שבין אלוביץ' ושרה נתניהו, מסרונים שהביאו לפריצת דרך בפרשה.



היום הודיעה המשטרה באופן חריג, כי מידע רב שפורסם אודות החקירה בשמו של חפץ לא נמסר אליה עד כה בחקירה. "בעקבות פרסומים רחבים בכלי התקשורת אתמול והיום, פרסומים המפרטים פרטי מידע שכביכול מסר ניר חפץ לחוקריו במסגרת הסכם עד המדינה, משטרת ישראל מוצאת לנכון להבהיר כי חלק נכבד ממה שפורסם טרם נמסר לחוקרים מפי העד. לצערנו, מדובר בתופעה שאירעה לא פעם גם בעבר ועל הציבור לדעת כי כל פרסום של דברים שכביכול מסר העד, הוא על אחריות המפרסם בלבד", נמסר.