נבחר המחליף לניצב רוני ריטמן כמפקד להב 433 במשטרה. תנ"צ יגאל בן שלום, מפקד היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) הוא הקצין שיעמוד בראש יחידת העילית של המשטרה ובמהלך סבב המינויים הקרוב הוא יועלה לדרגת ניצב. בתקופת אלשיך עלה בן שלום לתת-ניצב ועתה יעלה לדרגת ניצב. שתי דרגות בכירות בתקופתו של המפכ"ל, מה שמצביע על ההערכה אליו.



יומיים אחרי שנחשף ארסנל השמות שעלו כמועמדים לתפקיד ראש הלהב במקומו של ניצב רוני ריטמן, שהבין כי לא יוכל להמשיך בתפקידו והודיע על פרישתו אחרי ארבע שנים, התקבלה ההחלטה המשמעותית.

השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן קיבל את המלצתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך שגובשה בתום התייעצות עם ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) ניצב גדי סיסו ואישר את מינויו של תנ"צ בן שלום לתפקיד הרם. תנ"צ בן שלום, 53, נשוי ואב לשניים , מכהן זה כשנתיים כסגן ראש להב 433, הוא בעל תואר ראש במזרחנות ותואר שני בלימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה.

במסגרת שירותו במשטרה מילא מגוון תפקידים רחב מרביתם בתחום החקירות והמודיעין בהם ראש מפלג תשאול של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז דרום , מפקד הימ"ר מחוז מרכז ובוגר המכללה לביטחון לאומי.
במשטרה מעריכים את תנ"צ בן שלום וקצינים בכירים מברכים על הבחירה הראויה לטעמם. "זה אחד האנשים הכי ישרים והכי הגונים בארגון. דמות המשמשת כמודל לחיקוי והערצה. מקצוען, צנוע, רחוק מעיני הזרקורים שלעולם לא יוכל ליפול בסיפורים תמוהים", אומרים בארגון. "זה אדם שלא מדבר עם כלי התקשורת למעט אמירה של שלום וחיוך ביישני. חוקר מבטן ולידה, ששימש גם כסגנו בעבר של אפרים קרמשניט ארליך שפרש לאחרונה מהמשטרה. זוהי הבחירה הכי מתאימה לתפקיד".