הרב אלישיב קנוהל, מהמוכרים שברבני הציונות הדתית וראש מיזם הנישואין של ארגון צהר, הלך הלילה (שישי) לעולמו בגיל 70 לאחר מאבק במחלה קשה. הוא נולד לפני שבעים שנה בעוד אביו בשבי הירדני לאחר נפילת כפר עציון וזכה להיות בין הבנים הראשונים ששבו בשנית להקמת הקיבוץ  בגוש עציון לאחר מלחמת ששת הימים.

הרב קנוהל למד בישיבת מרכז הרב והר עציון ושימש שנים רבות כרב מחנך בישיבת הקיבוץ הדתי. הוא כתב ספרים בתחום ההלכה היהודית בהם "איש ואשה" בנושא הזוגיות וכן "ואכלת ושבעת" בנושא הכשרות. הוא שימש כראש אגף נישואין של ארגון רבני צוהר. הרב שקד על השלמת  ספרו השלישי בתחום הלכות שבת. היה נשוי למרים ואב לאחד עשר ילדים וסב לנכדים רבים. הלוויה תתקיים היום בשעה 12 בכפר עציון. 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין , על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון: "קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון. הרב קנוהל היה מבני כפר עציון ששבו אליו עם שחררו והקימו בו את ביתם. מאור פניו, עדינותו ורגישותו היו לו לדרך ולתורת חיים אשר הנחיל לרבים ולזוגות שזכו, ו״שכינה בניהם״, כשהקימו בית נאמן בישראל בהדרכתו. תנחומי למשפחה האבלה, לתלמידיו, ולבית כפר עציון".
יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר בעקבות פטירתו כי "קיבלתי בצער רב את דבר פטירתו של הרב אלישיב קנוהל. הרב קנוהל היה איש של חסד ותרומה, ממייסדי כפר עציון לאחר מלחמת ששת הימים. איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

שר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אורי אריאל: "ברוך דיין האמת. חווים אנו צער גדול היום בעקבות פטירתו של הרב קנוהל לאחר שנאבק במחלה קשה והוא בן 70. הרב, איש חסדים, חכם גדול ומורה לחיים היה ממייסדי כפר עציון, יהי זכרו ברוך. מן השמים ננוחם".
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "הרב אלישיב קנוהל היה איש שכל ראייתו ומעשיו היו ציבוריים. מעולם לא ביקש לעצמו משהו. כמה סמלי שהוא נפטר ביום העצמאות- היום בו חזרה הציבוריות והממלכתיות לארצנו".
חבר הכנסת מוטי יוגב: "ברוך דיין האמת. צער גדול מאד, עם היוודע דבר פטירתו של הרב אלישיב קנואל, הרב של כפר עציון, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה. הרב אלישיב, היה מבניה ובוניה של כפר עציון, איש מידות שהאיר פניו לכל ותלמיד חכם גדול, שידע לחבר בשיעוריו ובספריו את הדור לתורה. חבל על דאבדין".
מארגון רבני צהר נמסר כי הוא "כואב ודואב את לכתו לבית עולמו של הרב אלישיב קנוהל ראש מיזם הנישואין בארגון, אשר בדרכיו הישרות והטובות, בליבו הזך ובחכמתו האיר את הדור. במסירות אין קץ  הוא ניתב דרכו ומצא מסילות לליבם של זוגות רבים ושימש מגדל אור לאנשי מקצוע פוסקי הלכה וסייע רבות בהקמת בתים, בטיפוח משפחות רבות תוך מענה זמין ומועיל ללא הרף".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "התנועה הקיבוצית משתתפת בצערם של חברינו, חברי קיבוץ כפר עציון ואנשי הקיבוץ הדתי עם לכתו של רב הקיבוץ, אלישיב קנוהל. הרב קנוהל היה מראשוני הבנים שחזרו ליישב את הקיבוץ לאחר מלחמת ששת הימים ועשו אותו, שוב, לקיבוץ פורח ובעל חשיבות למדינת ישראל כולה".
אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי: "בשם הקיבוץ הדתי כולו תנועת הקיבוץ הדתי, אבלה על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רב כפר עציון, מוותיקי רבני הקיבוץ הדתי, ורבני צוהר. הרב אלישיב, מראשוני בני כפר עציון השבים לביתם, ומעמודי התווך של כפר עציון המתחדש לאחר מלחמת ששת הימים, איש של ציבור, איש תורה וחסד, פעל במסירות נפש בכל אשר עשה בשדות חייו. יהי זכרו היקר ברוך, תעמוד לכפר עציון ולכל ישראל זכותו".
תנועת נאמני תורה ועבודה: "הרב קנוהל, היה מורה דרך לרבים, אוהב אדם, תלמיד חכם, ידע לחבר בין הדור הצעיר לתורה. חבל על דאבדין".