תיקי 1000 ו-2000 חוזרים אל המשטרה להשלמות חקירה. אחרי שכבר העבירה המשטרה את הסיכומים וההמלצות בהתייחס לתיקי החקירה בפרשות 1000 (המתנות) ו-2000 (ההקלטות), היא נדרשה לאחרונה מפרקליט המדינה שי ניצן לבצע השלמות חקירה באותם תיקים, זאת בעקבות עדותו של עד המדינה ניר חפץ.
ההנחיה האמורה שמטופלת כבר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, יש בה ככל הנראה לעבות עוד יותר את התשתית הראייתית באותם תיקים וכן לא מן הנמנע כי מטרתה לאחד אליהם גם את תיק 4,000 כפי שכבר פרסמנו בעבר, בכל הקשור ל"שיטה" או נורמת ההתנהגות לפיה דרשה לכאורה משפחת נתניהו פרסום אוהד ובתמורה הבטיח לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו הקלות או הטבות למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ולבעלי אתר וואלה שאול אלוביץ.
כידוע נגבתה עדותו של עד המדינה חפץ, לאחר שכבר הוגשו סיכומי ומסקנות תיקי 1000 ו - 2000 וזאת במסגרת פרשת 4000 (בזק).

חפץ, כך עולה, חשף את השיטה ודרכי הפעולה מול אלוביץ ובדבריו הוא מחזק את החשדות באשר להתנהלות ולכוונה בהבטחה לכאורה שהעניק ראש הממשלה למוזס בפרשת 2000. 
גם לגבי המתנות הוסיף חפץ מידע שיש בו כדי לסייע בביסוס התשתית הראייתית ובפרקליטות המדינה מעדיפים שהפרטים החסרים יושלמו.
עולה אם כן אפשרות שבעקבות ההנחייה יידרש ראש הממשלה לחקירה נוספת ומכאן כפי שפרסמנו לפני כשבוע הבקשה שהועברה לראש הממשלה לתאם מספר מועדי חקירה , מתייחסת הן לחקירה בפרשת 4000 והן לפרשות 1000 ו - 2000. גורמים ברשויות האכיפה והחוק המעורים בחקירות אישרו את הפרטים.