סוף טרגי: שעות לאחר שהסתיימו החיפושים אחר התלמידה הנעדרת באסון נחל צפית, אותרה הלילה (שישי) גופה החשודה כגופת הצעירה והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. מאוחר יותר, הותרו לפרסום שמותיהם של כל 10 חניכי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" והתלמידים שנספו באסון שאירע בשל היסחפות אוטובוס הטיולים בו הם נסעו ושנסחף בשיטפון בנחל שבדרום הארץ. 



ההרוגים הם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן ומעיין ברהום מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, שני שמיר משהם, רומי כהן מהמושב מאור, אגם לוי מחירות, גלי בללי מגבעתיים, עדי רענן ממכמורת ואילן בר שלום מראשון לציון. 


הלוויותיהן של שבעה מהנספים באסון נערכו כבר היום. הלווייתה של אלה אור ממעלה אדומים, התקיימה ב-12:30 בבית העלמין במישור אדומים. הלווייתה של שני שמיר משהם נערכה בשעה 13:00 בבית העלמין בית עריף. הלווייתה של אגם לוי יצאה בשעה 12:30 ממושב חרות לבית העלמין בתל מונד. הלווייתה של יעל סדן מירושלים, נערכה בשעה 12:30  בהר המנוחות בעיר. צור אלפי ממזכרת בבתיה נקבר ב-12:30 ביישובו. אילן בר שלום נטמנה ב-14:30 בבית העלמין בראשון לציון. מעיין ברהום הובאה למנוחות בגבעת שאול בשעה 12:30.

אגם לוי ז"ל


תומר בליטי-דגן, מנהל בית הספר בו למדה יעל סדן: "אנחנו נערכים לקבל את הבוגרים. מניחים שהבוגרים שלנו, בני המחזור של יעל יגיעו. גם השמיניסטים, שחלקם מכירים אותה, יגיעו. יש פה אנשי צוות ואנחנו נתונים בצער עמוק ביותר. יעל היתה נערה מדהימה. יש לנו את התעודות שלה, תלמידה מצטיינת, סקרנית, למדה במגמת מחול. היתה נערה מנטלית, למדה מחשבת ישראל, נערה חיובית שהיוותה עוגן לחברים שלה. היא היתה מוציאה מעצמה את המיטב, כל מי שהכיר אותה אהב אותה. היא שמרה על קשר עם המורים שלה, ביוזמתה. המורה שלה למחשבת ישראל לי מכתב שהיא הראתה לה ששלחה למנכ"ל משרד החינוך". 
 
לגבי אחריות המכינה: "בית הספר לא ידע שהם הולכים לטיול כזה, מציע להמתין עם הדוחות ורוח הקרב. אני לא אחראי על המכינות הקדם צבאיות. כשאנחנו מוציאים טיול אנחנו משיגים את האישורים וכפופים לנהלים. אנחנו אוהבים את המדבר, יש סכנות. אומר לכם בכנות שתלמידים שלנו פגשו נחשים ארסיים במרחק מטר מהם. היתה לנו פעם טעות בסימון שבילים, טעות אנוש. אני מאמין שמשרד החינוך והמכינה עשו את המיטב אבל לא יודע לומר יותר מזה".
 
"אלה הייתה נערה מקסימה עם חלומות גדולים"

"אלה ז"ל היתה תלמידה בביה"ס אמית בנות בעיר, אימה שרית אנג'ל אור מנהלת את ביה"ס היסודי נופי הסלע", נכתב עוד בהודעה. "העיר כואבת, המומה, אבלה ומחבקת את המשפחה ומשתפת בצערה. עיריית מעלה אדומים ובית החינוך אמי"ת בנות נערכים לסייע לתמוך בתלמידות הכיתה שחברתן נספתה באסון בנחל צפית". בנוסף, נמסר כי צוותי יעוץ של בית הספר ואגף החינוך בעירייה יגיעו מחר בבוקר וישוחחו עם התלמידות לסייע להם ברגעים הקשים.

ראש מנהל החינוך הדתי ד"ר אברהם ליפשיץ ספד לאלה ז"ל וביקש למסור תנחומים למשפחות ההרוגים ואמר: "איבדנו בכאב גדול ובצער עמוק תלמידה יקרה שלמדה בבית הספר אמי"ת מעלה אדומים. ינוחמו המשפחות ובתי החינוך מן השמים. אנו מתפללים על פצועי האסון ומקוים לבשורות טובות".

 

בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים, שם למדה אלה, הוציאה גם הוא הודעת אבל: "המומים עם פטירתה של תלמידתנו האהובה אלה אור באסון הנורא. אלה היתה נערה מקסימה עם חלומות גדולים, תלמידה ערכית שהייתה אהובה על חברותיה ומורותיה". המנהלת ברנדה פרוור הורביץ אומרת כי "אלה היתה מהטובות שבתלמידות, ילדה עם ראש גדול שהייתה נכונה תמיד לעזור ולעשות למען האחר. אלה שילבה בין אהבת הארץ ואהבת עם ישראל מתוך אמונה גדולה. לאלה היתה חשובה מאוד אחדות עם ישראל ולכן בחרה ללכת למכינה שבה לומדים ביחד תלמידים מכל חלקי החברה. כולנו כואבים ומבקשים לחבק את המשפחה הנפלאה בשעה כה קשה".

תלמידת המכינה יעל סדן ז"ל היתה בוגרת בית הספר לאומנויות בירושלים. "בוגרת מגמת מחול, תלמידה מצטיינת, באמת. מאוד אהובה, פעילה חברתית, גם במגמת מחשבת ישראל. ילדה נפלאה, ילדה מדהימה", אמר תומר, מנהל בית הספר לאומנויות.



"צור תמיד בלט"

אבל כבד ירד על מזכרת בתיה עם היוודע דבר האסון בו נהרג צור אלפי. תלמידים רבים משכבת כיתות יב' בתיכון רבין במושבה בו למד, התאספו כאשר הם המומים. "צור הגיע עם משפםחתו לפני שלוש שנים למזכרת בתיה", סיפר ראש המועצה מאיר דיין. צור היה ילד כוכב שתמיד בלט, דומיננטי, ערכי וספורטאי מצטיין שרץ למרחקים ארוכים. הוא למד במגמת התיאטרון ולפני שלושה שבועות כל המושבה ראתה אותו משתתף בהצגת הסיום. כולנו בהלם, הלך מאיתנו ילד מדהים".

צור אלפי ז"ל



רומי כהן ז"ל


רומי למדה בבית הספר מבואות עירון. בתוך כך, עדויות מהאסון הכבד ממשיכות להיחשף. פצועה שהגיעה לבית החולים סורוקה לאחר האירוע הקשה, תיארה בפני רופאה את רגעי האימה. הרופא, שהתראיין לחדשות כאן, סיפר: "הם נכנסו לנחל אבל לא באזור הכי צר שלו. הם התחילו ללכת ואז לפתע הם שמעו את השיטפון מגיע. ואז מתארת הנערה תיאור מזעזע - 'אנחנו מתחילים כולנו לרוץ קדימה אבל המים מצליחים להשיג את האחרונים'.

הרופא הוסיף: "אותה נערה הצליחה להינצל והשיער שלה הסתבך בשיחים. הם הסבירו איך השיטפון לוקח את חבריהם והם מצליחים להינצל כי הם היו בקדמת הקבוצה והספיקו להגיע למקום רחב יותר. מי שהיה בחלק האחורי שהיה באזור הצר של הנחל פשוט לא היה לו שום סיכוי והוא נסחף לחלוטין. הגופות נמצאו כקילומטר מהמקום בו חולצו מהפצועים, יש בזה כדי לתאר את הסחף".

ממשרד החינוך נמסר כי הוא "מביע את צערו העמוק על האסון הכבד שפקד את מדינת ישראל כולה". בעקבות האסון פעל המשרד לאסוף מידע אודות התלמידים המעורבים כדי לסייע ולתמוך במשפחות ובמוסדות החינוך בהם לומדים התלמידים. בתוך כך, נשלחו צוותים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של המשרד למתן תמיכה וסיוע לתלמידים שחולצו בטיול, ובמקביל הופעלו במחוזות הרלוונטיים צוותים לשעת חירום בבתי הספר. המשרד ישלח מכתב הנחיות מטעם שפ"י לצוותי החינוך ולהורים, בכלל רחבי הארץ, על מנת לסייע להם בהתמודדות עם האירוע. "זוהי שעה קשה עבור כולנו, וליבנו עם המשפחות שמתמודדות בשעות אלו עם הבשורות הקשות מנשוא. המשרד ימשיך ללוות את המשפחות ואת בתי הספר ולהעניק להם כל תמיכה נדרשת", נמסר.