התגבשה תשתית ראייתית על עבירת הריגה כנגד אביב ברדיצ'ב, מדריך המכינה שהוביל את הטיול בנחל צפית בו קיפחו את חייהם בשיטפון 10 חניכים שהיו מועמדים להצטרף למכינת בני ציון. כמו כן, תשתית ראייתית בגין גרימת מוות ברשלנות התגבשה נגד מנהל המכינה לשעבר יובל כאהן. חוקרי ימ"ר נגב במשטרה וצוות החקירה המיוחד בראשותו של נצ"מ יוסי תורג'מן סיימו את חקירתם וביום ראשון הקרוב יעבירו לפרקליטות מחוז דרום את חומרי החקירה וממצאיה.
למעריב אונליין נודע כי במסגרת הדיונים שהתקיימו לאחרונה בין פרקליטות מחוז דרום לפרקליט המלווה בממצאי החקירה, לא הצליחו הצדדים לגבש תשתית ראייתית נגד המדריכה הנוספת וההערכה כי ההחלטה תהיה שלא להעמידה לדין. 
כזכור, אותה מדריכה הובילה לתפנית בחקירה, כשסיפרה לחוקריה כי דיווחה למדריך על תנאי מזג אוויר נוקשים הצפויים ביום הטיול והעבירה לו הודעה כתובה על כך. גם מנהל יחידת החילוץ ערבה התריע כי אסור לצאת לטיול שתוכנן לאותו היום.

ההרוגים באסון


את אותה תחזית קיבל המדריך מקצין חיזוי של חיל האוויר ונציג חיזוי של חברה פרטית איתם נועץ, וחרף ההתרעות על תנאי מזג אוויר קשים ביום הטיול וההמלצה לא לצאת אליו, הוא הוציא את החניכים לנחל צפית בערבה, שם נספו אותם 10 נערים ונערות.

כזכור, באסון קיפחו את חייהם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, עדי רענן ממכמורת, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, אילן בר שלום מראשל"צ ואגם לוי ממושב חירות.