יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ביקר אתמול את ה"חסים הבעייתיים" בין הממשלה לכנסת וקרא להקמת פורום מיוחד לשלוש הרשויות כדי להסדיר את היחסים ביניהן. בנאום בכנס לשכת עורכי הדין אמר אדלשטיין: "אני רוצה לכוון היום את הזרקור לא ליחסים הבעייתיים שבין הכנסת לבית המשפט, אלא ליחסים הבעייתיים עוד יותר בין הכנסת והממשלה. כן, בעייתיים עוד יותר – ואפילו פי כמה. כי על כל חוק שביטל בית המשפט, ביטלה הממשלה כמה וכמה חוקים".
 
"חלק מרכזי מתפקיד השרים הוא לגרום לכך שלחוקים שתחת סמכותם תהיה גם משמעות מעשית. לפעולה החשובה הזו  קוראים 'התקנת תקנות'. עד כאן התיאוריה", אמר אדלשטיין. "המציאות רחוקה ממנה מאד. פעמים רבות משרדי הממשלה מזניחים את התקנות: מתעכבים מאוד באישור שלהן או פשוט מתעלמים מהן. פה חייבים להבין דבר אחד: 'חוק בלי תקנה – כגוף ללא נשמה'".
 
יו"ר הכנסת הוסיף: "בשנים האחרונות היו לי לא מעט שיחות על הנושא עם שרת המשפטים, עם השר המקשר בין הכנסת לממשלה ועם אנשי בית המשפט. אני קורא להם מכאן: בואו נקים פורום מיוחד, משותף לנציגי שְלוֹש הרשויות, שיקבל את האחריות על מציאת פתרונות אמיתיים לבעיות אמיתיות". אדלשטיין הדגיש עוד כי הוא תומך בחקיקת פסקת ההתגברות על בג"ץ. "כבר אמרתי פעמים רבות, במילים הכי ברורות, שאני תומך בחקיקת פסקת ההתגברות וחושב שזו פעולה נכונה".

מנגד, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הביע בכנס את התנגדותו לפסקת ההתגברות. "צריך לתקן את חוק יסוד החקיקה, במקום את פסקת ההתגברות", אמר נזרי. "אנחנו הצענו את חוק יסוד החקיקה וזו הייתה גם עמדת שרת המשפטים. אנחנו צריכים להסדיר את כללי המשחק. זה חיוני. לא ברוב של 61".