לאחר שרשרת רעידות האדמה שאירעו אתמול התרחשה היום (חמישי) רעידת אדמה נוספת, בעוצמה קלה של 3.2 בסולם ריכטר, שהורגשה בעיקר בצפון הארץ, באזור הכנרת והעיר טבריה. במכון הגיאופיסי הבהירו שמדובר ברעידת משנה נוספת. שרשרת רעידות האדמה החלה ביום רביעי בשעה 5.30 בבוקר, כאשר רעש אדמה בעוצמה של 4.1 דרגות הורגש בעיקר בצפון הארץ. מוקד הרעש היה בכנרת, כעשרה קילומטרים מהעיר טבריה.



לאחר כשעה אירעו שתי רעידות משנה, בעוצמה נמוכה. בערב התעוררה בהלה, כאשר רעד אדמה נוספת, בעוצמה של 4.5 דרגות הורגש הייטב בצפון הארץ וגם במרכזה. מוקד רעש האדמה היה שוב באזור הכנרת ודיירים דיווחו על מיטות ושולחנות שזזו, נברשות שנעו מצד לצד וחלונות רועדים. "פתאום הבית רעד במשך כמה שניות ולא הבנתי בהתחלה מה קרה. זה היה מלחיץ", סיפר חיים המתגורר בטבריה שחווה באותו יום שתי רעידות אדמה.



מוקד רעידות האדמה היה בעומק של כ-15 קילומטרים בכנרת שעל השבר הסורי-אפריקאי. לנוכח החרדות שנוצרו מפני רעידות אדמה נוספות ובעוצמות גבוהות יותר, הבהירו במכון הגיאופיסי שהתופעה של רעידות משנה בעוצמה נמוכה ידועה והיא מתרחשת לעיתים בעומק ים המלח. עם זאת, רעידות האדמה העלו לסדר היום הציבורי את הצורך המיידי לטפל בחיזוקי מבנים. באזור המרכז פרוייקטים של חיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38, מתקדמים בקצב איטי מאוד לנוכח הליכים בירוקראטיים קשים ודרישות לתשלומי היטלי השבחה גבוהים.




שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לרעידות האדמה כי "בשנה החולפת קיימנו את התרגיל הגדול זה שנים להתמודדות עם רעידת אדמה. הפקנו לקחים רבים. אחד מהם היה הצורך בתכנית מיגון רב שנתית לעורף ובעיקר לצפון. תכנית "מגן העורף" נותנת מענה גם למלחמה וגם לרעידת אדמה. החודש נציג אותה לקבינט ואני משוכנע שנקבל אור ירוק ותקציב לצאת לדרך".