תמיכה חוצת מפלגות:  ועדת השרים לחקיקה החליטה היום (ראשון) לתמוך בהצעת החוק להפסקתם המדורגת של המשלוחים החיים של העגלים והכבשים מאוסטרליה ואירופה לפיטום ושחיטה בישראל. ההחלטה זכתה מאז פרסומה לתמיכה רבה, וראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פוסט בפייסבוק ובו הוא מצהיר על תמיכתו בחוק: "אישרנו בועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק לעצירת המשלוחים החיים לישראל. חובה לעשות תיקון אמיתי לצער הגדול הזה שנגרם לבעלי החיים".



גם אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הידועה בתמיכתה בנושא זכויות בעלי החיים, התייחסה לנושא ואמרה כי ״אני מברכת על אישור הצעת החוק הההומאני והמוסרי להפסקת המשלוחים החיים של בעלי חיים לישראל. אין שום יצור חי שמגיע לו לסבול סבל נוראי שכזה ולנו כחברה אסור להשלים עם המצב הקיים״.





כל זאת קורה פחות משבועיים מאז הפרסום הראשון במעריב לפיו משרד החקלאות מתנגד לביטולם המוחלט של המשלוחים החיים, עמדה בה תמך המשרד גם היום. אולם, נראה כי החוק זוכה לתמיכה רחבה בכנסת ויעבור על אף התנגדותו של משרד החקלאות, שבעבר כבר התחייב לבצע רפורמה בנטשא. המשך החקיקה בעניין ייעשה בתיאום בין משרדי הממשלה הרלוונטיים. הצעת החוק, שמוביל ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), בשיתוף עם תמר זנדברג (מרצ), מבקשת לקבוע מכסות מוגבלות ליבוא עגלים וכבשים במשלוחים החיים מאוסטרליה ומאירופה, עד להפסקתם המוחלטת בתוך שלוש שנים.



ח"כ מיקי זוהר אמר: "מדובר בחוק חשוב שנובע ממגוון רחב של שיקולים והיבטים לדרכה של מדינת ישראל ולערכיה. הגיעה העת לעצור את הצער הרב אותו בעלי החיים חווים בדרך ארצה לקראת שחיטתם. אין חולק שמדובר בהליך נסיעה קשה ומיותר שגורם סבל אדיר לבעלי החיים. הצעת החוק שלי תצמצם את היקף יבוא המשלוחים החיים במקביל לעידוד היבוא של בשר טרי פטור ממכס ועידוד הגידול המקומי".



ח"כ תמר זנדברג מסרה כי ״עשינו היום צעד אדיר בדרך להפסקת ההתעללות האכזרית בבעלי החיים. משלוחים חיים שבהם טלאים ועגלים מאוכלסים בצפיפות ומתים ממחלות ומרמיסה - הם תעשיית סבל שחייבת להיפסק, ואחרי שנים ארוכות של מאבק אנחנו מתקדמים לעבר המטרה הזאת. לחוק צפויים עוד הרבה גלגולים ומאבקים בדרך, אני גאה בכל החברים והשותפים בארגוני זכויות בעלי החיים וקוראת לכם להמשיך לעקוב ולהיאבק - עד שננצח״.



הצעת החוק נוסחה בשיתוף פעולה עם עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות. מהעמותות נמסר: "החלטת הממשלה לתמוך בהצעת החוק מעודדת ומשקפת את עמדת הציבור, שלא רוצה לראות את אוניות הסבל עוגנות בנמלי הארץ. אנו מברכים על החלטה חשובה זו, ומצפים לראות את המשך הליך החקיקה שישים סוף לתופת המשלוחים החיים. אנו מודים לח"כ מיקי זוהר, לחברי ועדת השרים, לשר משה כחלון, לשר גלעד ארדן שמלווה את הנושא כבר שנים ארוכות ולחברי הכנסת הרבים שהצטרפו להצעת החוק."



מוקדם יותר השבוע פורסם על התקרבותו לטבעונות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. גורמים שונים במשפחת נתניהו התבטאו בעבר למען זכויות בעלי חיים. כך למשל, באפריל האחרון יצאה שרה נתניהו נגד משלוחי הבשר מאוסטרליה, בעקבות תחקיר ששודר בנושא, והעלתה סרטון שבו אמרה: "הזדעזעתי לראות את התנאים המחפירים שבהם בעלי חיים מובלים למדינת ישראל. זה פשוט קורע לב". אביה של שרה, שמואל בן ארצי, היה צמחוני, והיא אמרה בעבר כי "היא מעוניינת לעזור ככל האפשר בהגברת המודעות והרגישות של אנשים נוספים לסבלם של בעלי החיים בתהליך הזה".