ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר אתמול במשך ארבע שעות בפרשת 4000 שעניינה, בין היתר, האישור להפרדה מבנית בבזק. ראש הממשלה, שכיהן באותה תקופה גם כשר התקשורת, חשוד שאישר את המהלך בניגוד להמלצת הדרג המקצועי ועל מנת לסייע לחברו, שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. 

על פי חשיפה של עמית סגל ב"החדשות" מהערב (רביעי), החוקרים הטיחו בנתניהו שהיה פער בין העמדה שלו לבין זו של גורמי המקצוע במשרד התקשורת, התנגדו למהלך, שהקל מאוד על אלוביץ, וחסך לבזק כסף רב. 
נתניהו הציג לחוקרים מסמך, עליו חתומה דנה נויפלד, היועצץ המשפטית של משרד התקשורת, שהיתה מינוי מקצועי והגיע למשרד לפני נתניהו. נויפלד כתבה לשר התקשורת נתניהו: "הואיל ומדובר בהעברת אמצעי שליטה כאשר כל החברות הן בשליטה של אותם יחידים, אנו סבורים כי אין מניעה לאשר את השינוי באחזקות כמפורט בבקשה". היועמ"שית הוסיפה כי "לאור כל האמור המצלתנו היא לאשר את הבקשה בהתאם לסמכותך". 

אתמול, לאחר החקירה, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "גם הטענה על יחס מיוחד לאלוביץ' בעסקת בזק-יס היא מופרכת. ראש הממשלה חתם על עסקת המיזוג לאחר שורת החלטות של ועדות מקצועיות, לרבות הרשות להגבלים עסקיים ומועצת הכבלים והלוויין, ולאחר הנחייה מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת. אין מקרה אחד שהוצג בפני ראש הממשלה, שבו כשר תקשורת הוא לא חתם על ההמלצות של גורמי המקצוע - וכך נהג גם במקרה זה. הוא לא עשה שום שירות מיוחד לאלוביץ'. תיק 4000 לא היה ולא נברא".