דרמה התחוללה הערב (שני) במשכן הכנסת לאחר שסגנית יו"ר הכנסת, נאוה בוקר מ"הליכוד" נזפה בח"כית יעל כהן-פארן מ"המחנה הציוני" לאחר שזו עלתה לדוכן במליאה עם שמלה ללא שרוולים במהלך דיון במליאה. כהן-פארן המופתעת, שנשאה דברים על הדוכן, לא נשארה חייבת וענתה לבוקר כי "ההערה שלך לא במקום ואני מבקשת ממך לחזור בך. יש פה חברי כנסת שאין להם קוד לבוש, מדוע לנשים צריך להיות קוד לבוש? זו הערה שאינה במקומה".



"גם לאורחים המגיעים למשכן הכנסת יש קוד לבוש", ענתה בוקר בתגובה. "ולחברי כנסת אין"? שאלה כהן-פארן והמשיכה:"זה קוד הלבוש מבחינתי. לבשתי שמלה יפה לכבוד השבוע האחרון של הכנסת. בחוץ יש 30 מעלות למרות ששמונה בערב. בקיץ יש צורך בקוד לבוש קל, ואפשר לחסוך במקום להקפיא את האולמות, הרי אנחנו 'כנסת ירוקה'". חברי כנסת רבים וביניהם חיליק בר ואיילת נחמיאס-ורבין קראו לסגנית יו"ר הכנסת להתנצל על דבריה.

לאחר מכן, צייצה חברת הכנסת כהן-פארן בחשבונה בטוויטר בתגובה לניסיון של סגנית יו"ר הכנסת להשליט משטר צניעות: "נאוה, התבלבלת. דוכן יו"ר הכנסת זו לא קופה ראשית ב-H&M. אין לך זכות להעביר דיקטטורת סטייל וצניעות. זכותי להתלבש בכל צורה שבה אבחר. גם חברות כנסת יכולות להופיע בשמלות. תתקדמי". 


חברות הכנסת שלי יחימוביץ', מיכל רוזין ותמר זנדברג התייצבו לימינה של ח"כ פארן ותקפו את ח"כ בוקר. ח"כ יחימוביץ אמרה מעל דוכן המליאה: "עלתה לדבר חברתי ח"כ יעל כהן פארן. יושבת הראש העירה לה שהיא לא לבושה על פי קוד הלבוש. חברת הכנסת פארן התלבשה מאוד יפה הבוקר לכבוד השבוע האחרון למליאה. היא לבשה את השמלה השחורה הארוכה והמהודרת שלבשה לחתונה של דודתה. היא ענתה על כל הקודים. אז כנראה הפגם בחזותה הייתה ששמלתה הארוכה והיפה היתה קצרת שרוולים".

כאן הזכירה חברת הכנסת יחימוביץ' כי חברי הכנסת אינם כפופים לקוד לבוש: "אני מופיעה בג'ינס ובסנדלים ואיש לא מעז להעיר לי", אמרה. היא הזכירה כי ח"כ יעל כהן פארן היא קצינה בוגרת 8200. הוא פיסיקאית במקצועה שמייצגת את הפורום ישראלי לאנרגיה, ראש ועדת משנה למעקב אחר יישום החלטות שרים. "היא מבינה בדברים מורכבים פי כמה מאתנו אבל ח"כ פארן היא אובייקט  מיני כי היא מפרה קוד לבוש".

היא קראה לעבר חברות כנסת בליכוד שיצאו להגנת בוקר ואמרה: "תתביישו לכן חברות כנסת. אתן מתחברות לכוחות אפלים שמבקשים למשטר נשים. תתביישו לכן" ולבסוף התנצלה בעצמה בפני ח"כ פארן ואמרה: "אני מתנצלת על שהרוחות הרעות הגיעו עד אלייך ועל שיש לה שותפות נשים".

ח"כ מיכל רוזין מ"מרצ" מתחה אף היא ביקורת על ח"כ בוקר וצייצה: "חוצפה. עוד ניסיון עלוב למשטור גופה של האישה. באיזה זכות היא מעירה לחברת כנסת אחרת על אופי לבוש".ראשת מרצ ח"כ תמר זנדברג צייצה בציניות: "תמיד יימצאו הנשים שייקחו על עצמן בהתנדבות למשטר נשים אחרות".

לינור דויטש, לוביסטית בכנסת כתבה: "לכל אורך ההיסטוריה, תמיד היו גם נשים המשרתות את הפטריארכיה. משתפות פעולה עם המערכת, פועלות כסוכנות דיכוי של נשים אחרות ומסכלות את הסיכוי לשינוי. יש לזה אפילו כינוי אקדמי, "העסקה פטריאכלית". שיח הצניעות ממשיך להשתלט על כל חלקה טובה. אם בח"כיות נפלה השלהבת, מה יגידו מפקדות השריון".

ומה היה לסגנית יו"ר הכנסת נאוה בוקר לומר על כל המהומה? "כמה מחברות הכנסת הופכות את הכנסת לשכונה״, טענה. בשעה שאורחי הכנסת מסולקים אחר כבוד בשלב הבידוק הביטחוני בשל לבוש בלתי הולם, כמו גופיה או מכנסי ברמודה, מגיעה חברת כנסת לדוכן המליאה עם שמלה ללא שרוולים וכששאלתי אותה ״מה בנוגע לקוד הלבוש?״ היא התרעמה. נאה דורש - נאה מקיים? לא נראה כך".

בוקר הוסיפה: "הייתי חברה בוועדה שקבעה את קוד הלבוש והייתי מצפה מחברות וחברי הכנסת לאמץ את הקוד ולכבד את המליאה ואת הכנסת גם בלבושם. כנהוג בבבתי נבחרים ופרלמנטים בעולם, בשנת 2006 הנהיגה יושבת ראש הכנסת דאז, דליה איציק קוד לבוש לבאי הבית, שיהלום את כבוד המשכן. כסגנית יו"ר הכנסת אני מחויבת לשמור על  כבודה של הכנסת". גם דובר סיעת "יש עתיד" לא נותר אדיש והעלה תמונה של ח"כ בוקר כשהיא עצמה לבושה בשמלה חשופת שרוולים".

לאחר התקרית, ברשתות החברתיות לא היססו והזכירו לבוקר ימים אחרים בהם גם היא "העזה" ללבוש חולצה ללא שרוולים בנאום במליאה לפני כשנתיים.