"אגודת יד ביד" היא מעמותות הרווחה הוותיקות בישראל. היא נוסדה כבר לפני 36 שנה על ידי שלי חושן, יועצת חינוכית שזכתה בשלל פרסים על פעילותה. העמותה מסייעת לילדים בגיל הרך משכבות מצוקה, מספקת את צרכיהם הבסיסיים ומפעילה, בין היתר, שבעה "בתים חמים" במתכונת צהרון עם ארוחת צהרים חמה המעניק לילדים גם פעילויות נוספות. לכל אחד מהבתים מגיעים מדי יום כ־25 מילדי האזור כדי לאכול, לנוח ולהשתתף בחוגים. בשנים האחרונות נקלעה העמותה למצוקה כלכלית מהותית וירידה של לא פחות מ־50% בתרומות ובהכנסות.



בתוכנית העבודה של העמותה נמצאת הקמה של עוד שני "בתים חמים" אך היא עלולה להיאלץ לסגור שלושה מהבתים שהיא כבר מפעילה היום, ביבנה, ביפו ובדרום תל אביב.



במחווה יוצאת דופן בשל חשיבותה של העמותה, החליט לראשונה בישראל יוניס"ף, הארגון העולמי למען ילדים, לנסות לסייע ל"אגודת יד ביד" בגיוס תרומות ויצא בימים האחרונים למסע מימון באתר "מימונה" תחת הכותרת: "הבית החם – מאכילים את ילדי הרעבים". זאת במטרה לגייס מהציבור בשלושת השבועות הבאים סכום של 120 אלף שקל מתוכו נאספו עד כה 50 אלף שקל.



שבעת הבתים החמים פועלים בכוח אדם מצומצם, מבשלת אחת ומטפלת אחת, כשעיקר ההוצאות שלהם הוא על המזון ועל הפעילות לילדים. "מדובר בילדים בני 3־7 שאם היו חוזרים הביתה מהגן לא היה מי שיקבל את פניהם בבית וגם אם היה, אין להם הזדמנות לאכול ארוחות בריאות, מלאות ומאוזנות" מספרת רותי, מטפלת בבית החם של "יד ביד" בדרום תל אביב ומוסיפה: "אם יסגרו את הבית זה יהיה אסון. לילדים האלה אין ביטחון תזונתי. ההורים שלהם הם אנשים קשי יום".



לפי דוח העוני חיים בישראל כ־900 אלף ילדים מתחת לקו העוני. יו"ר אגודת "יד ביד" שלי חושן אומרת: "אנחנו חייבים לגייס את הכסף כדי שנוכל להמשיך לספק שלוש ארוחות חמות ובריאות לילדים שלנו, אחרת לא נוכל להמשיך את הפעילות".



מנכ"ל יוניס"ף ישראל רועי מלמד מוסיף: "רעב היא תופעה שאפשר וצריך לסיים בכל מדינה. לא נתפס שילדים במאה ה־21 בישראל הולכים לישון רעבים. אנחנו נפעל עם העמותה כדי שתוכל להמשיך לפעול בכל האזורים שהיא נחוצה כדי לספק ארוחות בריאות וחמות לילדי ישראל".



ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "במשרד לא התקבל כל דיווח מהעמותה על מצוקה כלכלית. בשנים 2017־2018 אושרה לה תמיכה בסך 170 אלף שקל מקרן העזבונות. העמותה  קיבלה הודעה על כך והתבקשה למלא טופסי דיווח הוצאות כדי שתוכל לקבל תמיכה עד סוף מרץ 2019. אנו ממתינים לקבלת הדיווח על ההוצאות כדי שנוכל להעביר את הסיוע. נוסף על כך, משרד העבודה והרווחה מעביר לעמותה 22 אלף שקל מדי חודש כדי להפעיל מועדונית אחר הצהריים לכ־14 ילדים ובני נוער".