זעם שורר בקהילה היהודית בצרפת על דבריה והחלטתה של אן איהולו, השופטת החוקרת בפרשת רצח המורה היהודייה שרה חלימי. חלימי, בת 65 במותה, הושלכה ב־3 באפריל 2017 מחלון דירתה בקומה השלישית אל מותה על ידי מוסלמי יוצא מאלי, קבילי טראורה (27), לאחר שהתעלל בה במשך שעה ארוכה, כשהוא קורא פסוקי קוראן ומכנה אותה "שדה יהודייה".



יחידת משטרה, שהגיעה למקום לאחר שהוזעקה על ידי השכנים ומשפחתו של טראורה עצמו, לא התערבה באירוע, משום שהניחה כי מדובר בפעולת טרור ויש לחכות להגעת יחידה המתמחה בטרור ומוסמכת להתערב. לאחר הרצח, טראורה אושפז על ידי המשטרה בבית חולים לחולי נפש.



השופטת החוקרת איהולו סירבה מלכתחילה להכיר במניע האנטישמי לרצח, שמחמיר עונש אפשרי. רק לאחר הפגנות של הקהילה היהודית והתערבות נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש הממשלה בנימין נתניהו, התביעה הוסיפה בדיקת מניע זה לחקירה. למרות חוות דעת ראשונה של פסיכיאטר, שלפיה טראורה היה מודע ואחראי למעשיו, הזמינה השופטת חוות דעת נוספת, אשר קבעה כי הרוצח לא היה אחראי למעשיו.



בנוסף, היא דחתה שוב את מניע האנטישמיות וליוותה את החלטתה בהצהרה ש"יש להגן על טראורה מפני יחסה העוין של הקהילה היהודית".


דברים אלה באים על רקע התגברות מחודשת של האיומים האנטישמיים והאנטי־ישראליים בצרפת. צירת הפרלמנט ממפלגתו של הנשיא מקרון, יעל בראון־פיווט, הגישה תלונה במשטרה על "איומים נתעבים על רקע אנטישמי ומגדרי נגדי ונגד משפחתי".



על קירות בית הכנסת בעיר לה האבר נתגלו כתובות "לא לציונים" ו"לא לישראל", ולידן דגלים של פלסטין, לבנון וצרפת. רופא שיניים יהודי קיבל בתיבת הדואר שלו מכתב שבו נכתב "מצאתי יהודי מלוכלך. בשמו של היטלר נשלח אותך לתאי הגזים".



ואילו העיתון "ליברסיון" פרסם מאמר המאשים את יהודי צרפת שעלו לישראל ב"השתתפות ברצח פלסטינים ברצועת עזה על ידי צה"ל". ברשתות החברתיות נפתח קמפיין הטוען כי "4,885 חברי מיליציות יהודיות מצרפת משתתפים בטבח ובטיהור האתני של הפלסטינים בעזה".