שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM לסערת חוק הלאום ולפרשת האלכוהול המזויף בה היה מעורב אביה, ואמרה: "זו בהחלט סיטואציה לא פשוטה עבורי. אני מאד אוהבת את אבא שלי. הוא אדם הגון, ישר ותמים לב שעבד לאורך השנים שלו מאד קשה כדי לפרנס את המשפחה שלנו". 

"הוא תמיד אמר שאנחנו צריכים להתפרנס בכבוד, ושכל עבודה מכבדת את בעליה. לצערי, אבי ושותפו נפלו קורבן לנוכל שמכר להם אלכוהול מזויף ללא ידיעתם. לאבי ולשותף שלו היה קו עסק למשקאות שהם הפעילו המון שנים בדרום. רק בחקירת המשטרה הם הבינו שהאלכוהול הוא מזויף", הוסיפה רגב.
את יודעת שאלכוהול מזויף גרם למותם של שישה בני אדם ושלושה התעוורו?

"הנושא נמצא בחקירת משטרה. אבי והשותף שלו שיתפו פעולה באופן מלא עם המשטרה ואני קוראת לה לסיים את החקירה כמה שיותר מהר, ושתשים את ידה על אותם נוכלים שמוכרים לבתי עסקים אלכוהול מזויף. אני בטוחה שבסוף החקירה יתברר שאבי ושותפו לא ידעו דבר, שהם דיברו אמת וצחים כשלג. אני מאוד אוהבת את אבא שלי ומאמינה באמינות שלו". 

איך נודע לך הדבר הזה?
"אתה לא תאמין איך זה נודע לי. זה נודע לי באמצעות חברים ששמעו אותו בהקלטה, בה הוקלט ללא ידיעתו, וחשבו שמדובר באבא שלי. לא העליתי בדמיוני את הסיפור הזה. ביום שישי התקשרתי לאבא שלי והוא אמר לי 'מרים אל תדאגי, תבואי לארץ ונדבר'. חזרתי לארץ ומיד ישבתי איתו. התקשרו אליו מערוצי התקשורת, הקליטו אותו ושאלו אותו אם הוא יודע שזה מעשה פלילי והוא הודה בתמימותו שכן. הוא כל כך תמים, אמרתי לו שיראה מה אני עוברת עם התקשורת ושלא ידבר עם אף אחד. שאנשים לא מתקשרים אליו כי מעניין אותם מה קורה עם זה אלא כי הוא אבא שלי".

מה קורה איתו עכשיו הוא חזר לעבודה?
"לא. הוא מכר את העסק כבר בדצמבר. הוא מטפל בעצמו ובאמא שלי".

אלו ימים קשים?
"לא. שום דבר לא קשה. למה שיהיה קשה? אבא שלי אמר חד וחלק שהוא לא ידע שום דבר ונפל קורבן לנוכלים. הוא אמר את כל מה שיש לו להגיד למשטרה. זאת האמת. אני מאוד אוהבת את ההורים שלי ודואגת להם, אני רוצה שיהיה להם נחת. אבא שלי עבד מאוד קשה כל חייו וזה כואב לגלות שעובדים עליו ושבתמימותו הוא נפל לזה".

התקשורת לא עשתה מזה סיפור גדול כמו שחשבת
"לא חשבתי. גם הם כנראה מבינים שהוא נפל קורבן. יש כנראה רשת של נוכלים שמוכרת אלכוהול מזויף ואבא שלי נפל בתרמית. יש לשים את היד על אותם נוכלים שמוכרים אלכוהול מזויף ובמקביל עוד יתברר שאבי ושותפו דיברו אמת ולא ידעו דבר. אני מאוד אוהבת את ההורים שלי ודואגת להם, אני רוצה שיהיה להם נחת. אבא שלי עבד מאוד קשה כל חייו וזה כואב לגלות שעובדים עליו ושבתמימותו הוא נפל לזה".


לנושא אחר, ראש הממשלה הודיע במפתיע על ביטול נסיעתו לקולומביה בגלל המצב בדרום. מה צריך להבין מזה?
"אני לא חושבת שצריך לחשוב שמחר בבוקר אנחנו יוצאים למבצע כזה או אחר, אך ראש הממשלה מבין את המורכבות הביטחונית בדרום. קולומביה מאוד מרוחקת והיכולת שלו להחזיק ביקור מדיני שונה בקולומביה מאשר באירופה, ולכן יכול להיות שבגלל זה הוא קיבל החלטה שבמציאות הנוכחית לא נכון שייסע לקולומביה".
 
האם צפויה התדרדרות בדרום שמחייבת את הישארות ראש הממשלה בארץ?
"אין לי מושג. אני לא חברת קבינט, אני לא מדברת איתו על סוגיות ביטחוניות ולא נוהגת להתערב בסוגיות שלא תחת אחריותי וסמכותי. זה לא סוד שהדרום נמצא בתקופה האחרונה במציאות לא פשוטה ומאוד מורכבת מבחינה ביטחונית. רק לאחרונה שר הביטחון קיבל החלטה למנוע אספקת דלק וגז לעזה. החמאס משתמש בנשים וילדים במסגדים ובבתי חולים, הוא משתמש בכל שאפשר כדי לעשות טרור וזה לא דבר חדש".

האם הגיע הזמן לפגוע בראשי החמאס ולחזור לסיכולים הממוקדים?
"בעיני צריך לחזור לסיכולים הממוקדים. לא יכול להיות שהנהגה הטרוריסטית של החמאס תרגיש בטוחה, בזמן שהורים לא מסוגלים לשלוח את ילדיהם לחוגים כי הם לא יודעים מה יקרה. המשוואה צריכה להיות פשוטה, אם ילד בעוטף עזה לא יכול לישון בשקט בלילה, גם מנהיגי החמאס לא צריכים לישון בשקט בלילה".
 
"השמאל מחפש כל דבר כדי להפיל את הממשלה הזו"

בואי נדבר על חוק הלאום. העובדה שעכשיו ראש הממשלה עושה מקצה שיפורים ומנסה לפייס את הדרוזים לא מעידה על כך שהחוק בייסודו היה בעייתי ולא טוב?
"ממש לא. בית המשפט העליון מקבל את החלטותיו על בסיס חוקי היסוד, וחוק הלאום משלים את חוק כבוד האדם וחירותו".
 
בחוק הלאום אין את המילה שוויון. ניסו למכור את זה לדרוזים וזה לא נכון
"יש זכויות לאומיות רק ללאום אחד וזה הלאום היהודי. המדינה הזו היא מדינה יהודית ואין שום צורך להתנצל על כך".

המילה שוויון מפריעה ליהודים?
"לא. יש להבדיל כאן בין זכויות לאומיות לזכויות הפרט. בזכויות הפרט לכולם יש שוויון מלא וזכויות מלאות, זה מופיע בחוק כבוד האדם וחירותו. חוק הלאום מבהיר שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מה שקרה כאן הוא שניסו לבלבל את כולם. השמאל טמן מלכודת לעדה הדרוזית. אותו שמאל מחפש כל דבר כדי להפיל את הממשלה הזו. ניסו לעשות כאן קמפיין מתוקשר כדי לנסות ולהשפיע על הדרוזים לצאת כנגד מדינת ישראל".
 
אצלך כל הזמן השמאל אשם
"הדרוזים בעצמם אומרים שהם מכירים בכך שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. הם צריכים איזשהו מעמד מיוחד? אין בעיה. בא ראש הממשלה עם מתווה פשרה מצוין ואני שמחה שהגענו להסכם שמקובל עליהם".
 
ז'בוטינסקי ומנחם בגין הם שמאלנים? הם בעצמם דיברו על מדינה של העם היהודי עם מחויבות לשוויון אזרחי מלא למיעוטים
"זה מה שקורה פה. יש שתי חוקי יסוד שמשלימים אחד את השני. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו מאפשר שוויון זכויות לכולם, וחוק הלאום שאומר שהמדינה הזו היא מדינת העם היהודי, שיש לה המנון אחד, דגל אחד, שפה אחת ובירה אחת - ירושלים. אין כאן שום דבר שפוגע בזכויות הפרט. העובדה שהם נפגעו אינה קשורה לחוק. מי שקורא את החוק מבין שהחוק הזה עוסק רק בזכויות לאומיות, ושבמדינת ישראל יש רק לאום אחד".

בנימין נתניהו בפגישה עם מנהיגי הדרוזים . צילום: קובי גדעון, לע"מ


מה דעתך על קריאתו של יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, לראשי העדה הדרוזית לדחות את הצעת ראש הממשלה ולהמשיך במאבק?
"הוא חלק מאותם גורמים מסיתים שמנסים ליצור ריב בינינו לבין הדרוזים, ואני מאוד מקווה שמנהיגי העדה לא יקשיבו להצהרות כאלה ואחרות אלא ילכו עם האמת שלהם והמורשת שהשאירו הסבים והסבתות שלהם. מדינת ישראל מכבדת את הדרוזים".
 
את הולכת להפגנה במוצאי שבת?
"מה פתאום. על מה אני אלך להפגנה? אני הולכת לבקר את הדרוזים כל הזמן. בשני באוקטובר אנחנו מתכננים לבצע אירוע הצדעה גדול לעדה הדרוזית במסגרת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל שנקבע כבר לפני כמה חודשים. אנחנו מכבדים את העדה הדרוזית וחבל לנו מאוד שקבוצת הקיצונים ניסו לטלטל את העובדה הזו".
 
הכל בגלל השמאל?
"לא הכל, אבל השמאל בכל מקום אפשרי מכניס טריז בינינו לבין מגזרים כאלה ואחרים על מנת להפיל את הממשלה".
 
די עם הסיסמאות האלה. אסור להפיל את הממשלה מבחינה פוליטית?
"מותר להפיל אותה בקלפי, אבל הם לא יצליחו. הציבור יודע את האמת. יש לו ממשלה מצוינת וראש ממשלה מצוין. זה לא ילך להם. חברת הכנסת ציפי לבני מכירה את חוק הלאום הזה עוד כשאבי דיכטר היה איתה. החוק הזה נמצא כבר הרבה מאוד חודשים בכנסת. פתאום היא מדברת על הדרוזים. מותר לה לדבר אך שיהיה לה קצת כבוד לעצמה, לא כל מי שמשנה מקום משנה גם את הדעה שלו. כשיש לך אג'נדה אמתית צריך לדבר עליה. אבל כולנו יודעים מי זאת ציפי לבני ויודעים שאין לה דעה. פוליטיקאי שמחליף מפלגות כמו שהוא מחליף גרביים, זה מעיד משהו על עצמו".
 
ציפי לבני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
בואי נדבר על מירי רגב, מה יש בך שמושך אש כל כך? איך הפכת להיות אישה שנויה במחלוקת?
"אני לא חושבת שאני שנויה במחלוקת. רוב הציבור תומך בי. אני אדם שעושה, פועל והולך עם הדרך שלו, ובדרך גם טיפלתי באליטות כשבאתי ופתחתי את ספר התקציב של משרד התרבות. אני לא מאמינה בשתי מדינות לשני עמים, לא בנושא המדינה ולא בנושא התקציבי".
 
בסרט שהכין אמנון לוי הוא כינה אותך 'פרובוקציה מהלכת'. יש בזה משהו? 
"כשמישהו מהשמאל צועק הוא נחשב לאסרטיבי, כשמישהו מהימין צועק הוא מיילל. זה הכל סטיגמות. יש איזושהי סלחנות כלפי אנשים מהשמאל. החלטתי ללכת עם האמת שלי והדרך שלי. צריך היה לנער, וזה מה שעשיתי בשנים האחרונות. תקציבים יש גם למזרח וגם למערב".
 
את לא נפגעת מהתדמית שנבנתה לך?
"אני נחשבת לבולדוזרית. זה דבר טוב לא? גם על טראמפ אומרים שהוא בולדוזר. אני נחשבת לאחת שעושה ופועלת. אני שמחה על ביקורת אך קוראת לביקורת עניינית ונוקבת. אל תספרו סיפורים. סיפרתם סיפורים במשך הרבה מאוד שנים, הדרתם דור שלם ולא הבאתם את הסיפורים שלו לידי ביטוי. אני מעולם לא ידעתי שסבי וסבתי היו חלוצים בארץ הזו. הגיע הזמן להגיד שגם מגדל העמק וגם עפולה הם חלוצים כמו נהלל וכנרת".
 
לסיום, את עדיין חברה טובה של שרה נתניהו? היו שמועות על מתח
"אני חברה טובה שלה ושל ראש הממשלה. אני מאוד מכבדת את ראש הממשלה, הוא מנהיג דגול שפותח דלתות. שרה נתניהו היא אישה טובה וחכמה שעושה את עבודתה החברתית והמקצועית".