אלי בר זכאי, הנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם בן ה-13 בת"א בחודש שעבר ופצע את חברו, שתק לאורך החקירה ולא הסכים להודות כי נהג לאחר ששתה אלכוהול. הערב (שני) נחשף בחדשות עשר העימות שערכו בוחני התנועה של ת"א לבין חבריו ששהו עמו לפני הדריסה, בו הם מפצירים בו פעם אחר פעם להודות, אך הוא ממשיך לשתוק. 



החבר: אלי ראית את הילד אחרי התאונה?
בר זכאי: שותק.
 

החבר: אתה יודע, כשג' התקשר אליי ואמרת שעשית תאונה לא האמנתי. פשוט לא האמנתי. הצעתי לך להיות נהג תורן.
בר זכאי שותק.
 
חבר (נופל לרצפה ובוכה): אלי, נהרג פה ילד בן 13, אתה לא קולט?
בר זכאי שותק.
 
חבר: אני בסיוטים עכשיו, אתה לא מבין מה עובר עלי. אני מרגיש אשמה עכשיו, כי אני לא נהגתי ברכב. הילד הזה מגיע אליי בחלומות.
הרגת ילד, אתה מבין את זה? אתה ראית את החדשות בטלוויזיה? אתה ראית את ההורים שלו? ראית את ההלוויה? אתה מבין מה עשית? למה אתה שותק? 
בר זכאי שותק.
 
חבר: תהיה בן אדם, אלי, רבאק, תביע חרטה.
בר זכאי שותק.
 
חוקר לחבר נוסף: אתה אמרת שקניתם אלכוהול מירושלים, כדי ללכת לשבת אצל חבר בפ"ת. בר זכאי טען שהוא לא שתה בכלל. מה יש לך להגיד על זה?
חבר נוסף: הוא כן שתה. שתה וודקה ואקסל, לא יודע כמה אני בהלם, נהרג פה ילד, אלוהים.
בר זכאי שותק.

הלוויתו של הנער אילון שלו אמסלם בחודש שעבר. "הופעת לי בחלום, והיית חי, ואני צעקתי משמחה". צילום: אודי ציטיאט

 
עורך דינו של בר זכאי, אורי קינן, אמר כי "לא הגון מצידי לנתח חומרי חקירה לפני שראיתי אותם. האמירות שנאמרו כאילו בשם הלקוח שלי באמצעי התקשורת על התנהגויות שלו כאלה ואחרות, הן אמירות שיצטרכו להיות בבחינת הראיות והמציאות".

בתוך כך, משפחתו של שלו-אמסלם, שלא סלחה לבר זכאי ומאשימה אותו בהתנהלות עבריינית בזמן הנהיגה ולאחר התאונה, הגיעה מוקדם יותר היום לבית העלמין לאזכרה במלאות חודש למותו של הנער. "איילוני שלי, בני בכורי, בני יחידי, אהוב ליבנו", ספדה לו אמו. "לפני כמה ימים הופעת בחלום והיית חי, ואני צעקתי משמחה 'הוא לא מת, הוא לא מת'. התעוררתי מהחלום ולשנייה חשתי רגע של שמחה והקלה. אבל, כעבור עוד שנייה הבנתי שהמציאות הפוכה ושוב המועקה השתלטה והכאב והגעגוע שוב חתכו אותי. אני עולה לחדרך ומתייפחת על המיטה המיותמת עם המצעים שעדיין לא החלפנו".