מקרה מוות חמישי עקב פרשת רמדיה: אמש נפטרה בביתה נועה חייבי, אחת מהנפגעים הקשים של הפרשה שזעזעה את הציבור לפני 15 שנה. אתמול בערב הודיעה משפחתה של נועה על מותה, וזאת לאחר שהיתה ארבע שנים בתרדמת. נועה תובא היום (רביעי) בשעה 16:30 בבית העלמין בעפולה. "בצער רב וביגון בעיניים מלאות דמעות, הלב נשרף ומסרב להאמין שנועה שלי כבר לא איתנו, אחרי מלחמה ארוכת שנים,הלוחמת שלי הרימה ידיים", כך כתבה אמש אמה של נועה, אביבה חייבי בדף הפייסבוק שלה. 
 
פרשת רמדיה, שזעזעה את הציבור בשנת 2003, היא כינוי לסדרה מזעזעת של מקרי מוות ותחלואה חמורה בתינוקות, שהתרחשה בישראל עקב חסרונו של ויטמין B1 בתרכובת צמחית של מזון לתינוקות, מתוצרת החברה הגרמנית "הומנה", אשר שווקה על ידי החברה הישראלית "רמדיה". הפרשה נחשפה ב-7 בנובמבר 2003, בעקבות הפנייתם של תינוקות רבים לחדרי מיון בבתי חולים בישראל עם ליקויים בהתפתחות מערכת העצבים.

בעקבות הפרשה נסגרה חברת "רמדיה", אולם זה לא שינה את גזר הדין של הקורבנות ומשפחותיהם: חמישה מהתינוקות נפטרו בשלבים שונים לחייהם, כשנועה ז"ל היא הקורבן החמישי, ואחרים נפגעו בצורה חמורה. הקורבנות הנוספים הם: אבישי זיסר שהיה בן חודשיים, גיא אולנובסקי שהיה בן שלושה חודשים במותו, ענבר שובע שנפגעה בהיותה בת שבעה חודשים ונפטרה כעבור שבע שנים ותינוק נוסף ששמו לא פורסם עד היום. 

 


 תינוק שנפגע בפרשת רמדיה, ארכיון. צילום: ברקאי וולפסון
תינוק שנפגע בפרשת רמדיה, ארכיון. צילום: ברקאי וולפסון