המשטרה עצרה הלילה (שלישי) שני תושבי מזרח ירושלים ותושב אלעיזריה בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות בשריפה שכילתה 500 דונם של צמחים נדירים בשמורת עינות צוקים, לאחר ששוטרים הבחינו ברכב חשוד הנוסע בכביש 90 ובריח חריף של דלק שנדף מבגדיהם של החשודים. השלושה הובאו לחקירה ומעצרם הוארך.



לפני זמן קצר הודיעה המשטרה כי בתום פעילות ממושכת של צוותי כיבוי האש, כוחות משטרה ומטוסים בשטח, הושגה שליטה על השריפה שפרצה בשמורת עינות צוקים הסמוכה לים המלח. כמו כן נמסר, כי כביש 90 שנסגר בחלקו בעקבות השריפה, נפתח לתנועה.



דובר כבאות והצלה מחוז יו"ש מסר, כי "לאחר קיום הערכת מצב עם כלל גורמי החירום, הוכרזה שליטה על האירוע. טייסת הכיבוי שוחררה מהזירה ונסיבות פרוץ הדליקה נמצאות תחת חקירה. לוחמי האש וצוותי כיבוי נוספים נשארים במקום להמשך פעולות כיבוי סופיות וכדי ולמנוע את התחדשותה של האש. לצמחייה ולזנים נדירים בשמורה נגרם נזק שייבחן הבוקר ע"י סיורים משותפים".



השריפה כאמור, פרצה בשעות הלילה (שלישי) בשמורת הטבע עינות צוקים. צוותים רבים של לוחמי האש בסיוע של שני מטוסי כיבוי שהוזנקו למקום וכוחות משטרה ניסו להשתלט על השריפה. על פי ההערכות, נגרם נזק לכ- 500 דונם של צמחייה וזנים נדירים. 



בעקבות השריפה, סגרה המשטרה לתנועת כלי רכב את כביש 90 ממצוקי דרגות לכיוון צפון ומצומת קליה לכיוון דרום. בזירה נפתח חפ"ק בנוכחות מפקד המחוז טפסר שיקו בר דוב, ולוחמי האש ערכו ריכוז מאמץ לבלום את התקדמות השריפה צפונה בתוך השמורה הסגורה.



קודם לכן מסר דובר כבאות והצלה מחוז יו"ש כי "בחצי שעה הקרובה תתקיים הערכת מצב של כלל גורמי החירום עם מפקד התחנה האזורית, טפסר משנה שלמה לובינר, בנוגע להמשך פעולות הכיבוי ופעולות המטוסים על מנת לאפשר את פתיחת ציר התנועה במקביל".