עימות קשה פרץ בבני ברק בעקבות ניסיון להקים בית כנסת במתחם בית הספר הממלכתי־דתי “סגולה”. לטענת הנהלת בית הספר, לאחר שנסגר בימים האחרונים שטח שעליו נבנה בית כנסת באופן לא חוקי, חיפש גבאי בית הכנסת מקום חלופי ופעל להשתלט לצורך העניין, לכאורה, על מבנה במתחם בית הספר הממלכתי־דתי “סגולה”.



בעקבות ההשתלטות על המבנה של בית הספר יצא המנהל הרב עמוס מיימון למאבק בפולשים, בשיתוף עם ועד ההורים והאגף לחינוך בעיריית בני ברק.


למאבק הצטרפו סיעת הבית היהודי בעיר, בראשותו של ראש הרשימה שלמה גורי המשמש גם כיו”ר ועד עובדי עיריית בני ברק, ולצדו סגן יו”ר הסיעה צביקה רוזנבלט.



לטענת גורמים בבני ברק המובילים את המאבק, בית הכנסת הפולש מנסה להשתלט משום מה דווקא על שטח של בית ספר דתי־ממלכתי ולא על מבנים אחרים המשויכים לציבור החרדי.



רפי דובלין, סגן מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק, מסר בשיחה עם "מעריב־השבוע" כי מתנהל מאבק נגד הניסיון להקמת בית כנסת במתחם בית הספר ואף הוגשה תלונה במשטרה. לדבריו, הוא מתנגד למהלך “ואף שכעת אנו מצויים בחופשת סוכות, אנו עם אצבע על הדופק ובודקים כל העת שלא יבנו בית כנסת במתחם בית הספר”.



מעיריית בני ברק נמסר: “אנו מכבדים בתי כנסת, אבל יש חוק ומי שרוצה להקים בית כנסת, שיגיש בקשה מסודרת. בית הספר הוא רכוש הציבור ולא ניתן לבצע פעולות חד־צדדיות בלא היתר”.