כתב "חברת החדשות" לענייני חרדים סיפר היום (שלישי) בשיחה בתכניתו של אראל סג"לב-103FM על גל האלימות בקרב קהילתו של הרב אליעזר ברלנד, זאת בעקבות הקטטה חסידיו לבין חבורת נערים ערבים באזור הכותל המערבי במהלך החג, בה נפצע אחד המעורבים.



"זה הקאמבק של אליעזר ברלנד", קבע שרקי, שהסביר: "אחרי שטייל בעולם, אחרי כל ההימלטויות והעונש שריצה בארץ, הוא חזר ומנסה להשיג בחזרה את המעמד שלו. במקרה של החברה החרדית, הוא לא רק מנסה אלא גם מצליח, ואלפים הולכים אחריו".



 


"הבעיה של הרב ברלנד", הסביר העיתונאי, "היא שלא כולם רואים בו דמות חיובית. לקח זמן עד שמישהו בקהילה החרדית הרים את קולו, וכעת יש מאבקים בתוך פלגים בחסידות ברסלב. חלק תומכים וחלק קוראים להתרחק ממנו".

"כדי שתבינו את הגודל", הוסיף הכתב לענייני חרדים, "היחידה שדומה לגודלה של החסידות של הרב ברלנד היא חב"ד. נחמן מת ולא השאיר יורש, ולכן אין שער כניסה לחסידות ברסלב. ברסלב אינה חסידות חרדתית, והיא מורכבת מהמון קהילות. רואים בנוסעים לאומן בכל שנה הרבה מאוד סוגים של ישראלים, ולא רק חסידי ברסלב מבית. יש המון בודדים שמשייכים את עצמם לברסלב, ואיש לא ביקש מהם כרטיס כניסה".

"בשנה שעברה הרב ברלנד הגיע לבית הכנסת המרכזי באומן", סיפר, "בעקבות עלייתו לבמה התפרצה המהומה. לא מוכנים לתת לו לעלות לתורה. בית המשפט לא הסכים לתת צו הרחקה על הרב ברלנד והוא ממשיך ונאבק על ההכרה".

על העימות בשער שכם, אמר: "בגלל שהשוק סגור, הרב ברלנד הלך להתפלל בכותל. בדרכו לשם המאמינים שלו צעדו ורמסו בדרכם את כל שעובר בדרך כמו אחרוני הנהגים המשוגעים בכבישים. כך נוצרה מהומה בשער שכם שהותנעה בפירוש על ידי אותה התנועה. אני לא יכול לומר שהייתה שם הוראה מכוונת, אבל שכל אחד יחשוב איך דבר כזה יוצא לפועל. בכך, הרב יצר איזשהו מסר בו הוא מזהיר את הציבור החרדי שאם לא יסכימו לו להתפלל איתם, הוא יילך להתפלל בכותל וכתוצאה מכך הציבור החרדי כולו ישלם את המחיר".