בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה אתמול את אמיר בסטיקר שהואשם ברצח שכנו איתי מור מחמת אי שפיות. נגד בסטיקר, תושב אשדוד בן 24, הוגש בחודש פברואר כתב אישום על רצח שכנו בינואר האחרון בבניין מגורים בעיר. בית המשפט קבע כי בסטיקר יישלח ל-25 שנים במוסד לחולי נפש. אמו של הנרצח, רחל מור התארחה בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM, שם סיפרה ושיתפה בתחושת המשפחה והחיים שלאחר הרצח הנורא.



"איתי ורעייתו חיו עם ארבעת ילדיהם באשדוד, בבית שנמצא בפרויקט תמ"א. השכנה שלהם התגוררה שם כבר 40 שנה, מאז שהבניין נוסד, היא ורוב הדיירים באזור לא הכירו את הרוצח", אמרה.

על יום הרצח סיפרה: "באותו יום איתי קרא סיפור לילדיו ובאמצע ירד לזרוק את שקיות הזבל לפח האשפה בכניסה לבניין. כשחזר הבחין שהמנורה בחדר המדרגות אינה עובדת והחל לתקן אותה. למיטב הבנתי, מהדיבורים במהלך השבעה, בהמשך הוא הבחין במישהו שעומד בחדר מדרגות ואז אותו מישהו שחט אותו. במהלך התאספות השכנים סביב ניסיונות ההחייאה, הוריו של הרוצח העלו את החשד שבנם ביצע את המעשה הנורא. הם ידעו שיש להם עסק עם בן יוצא דופן, לבן היה עבר של אירועים באשדוד. בעדותו במשטרה הוא טען שנכנס בו השטן".

"קראו לנו לבית חולים ולא הבנו למה", הוסיפה, "דיברתי עם איתי באותו היום ובערב הוא כבר מת. מאז אנחנו חיים בתוך הגיהינום הזה. הילדים שלו חמודים ומקסימים. הגדולה בת עשר והבינה את הסיטואציה וצעקה מהחלון כשראתה את הסיטואציה וצעקה שאבא שלה חי. הבן האמצעי נראה בדיוק כמו אבא שלו וגם הוא מבין מה קרה".


על הכרעת הדין של בית המשפט אמרה האם: "לא הכל אני יודעת, מסתירים ממני המון מידע כי קשה לי להתמודד, אפילו לא ידעתי שהכרעת הדין התקיימה אתמול. המשפחה מכבדת את הכרעת בית המשפט והמשפחה שמחה שהפרשה מעלה את המודעות לכך שיש אנשים כאלה שמסתובבים בינינו ולא מטופלים על ידי אף אחד. הכל מטאטאים מתחת לשטיחים".

כזכור, בתאריך 17.1.18 בסמוך לשעה 21:00, יצא מור מדירתו שבקומה השנייה בבניין אל פח האשפה שמחוץ לבניין והשליך את האשפה. מיד לאחר מכן, מור שב אל הבניין ועלה במדרגות לכיוון דירתו. הוא עצר בקומה הראשונה בבניין, ופתח את ארון החשמל של הבניין הממוקם שם, הנמצא בסמוך לדירתו של הנאשם.

עוד עלה מכתב האישום, כי בסטיקר, אשר ישב בסלון ביתו באותה העת, שמע רעש מכיוון חדר המדרגות, קם והסתכל דרך עינית הדלת והבחין במנוח, כשהוא עומד מול ארון החשמל הפתוח.

איתי מור ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
איתי מור ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה


בשלב זה, ניגש בסטיקר למטבח הדירה, הוציא מהמגירה סכין חדה בעלת להב באורך של כ-13 ס"מ, אחז בסכין בידו, פתח באיטיות ובשקט את דלת הדירה, וכשהסכין בידו, רץ לעבר מור שעמד כשצידו מופנה אליו. הנאשם החל לדקור את המנוח באמצעות הסכין, מספר פעמים בבית החזה מימין, בכתף שמאל בצידה העליון וכן מספר פצעי חתך. מעוצמת הדקירות, נשברה הסכין והלהב התנתק מידית האחיזה של הסכין. מור התמוטט מיד על הרצפה כשהוא נאנק מכאבים, והנאשם נכנס אל הדירה ונעל אחריו את דלת הדירה.

שכנים המתגוררים בבניין, ובהם עמית מור, אשתו של הנרצח, אשר שמעו צעקות מחדר המדרגות, יצאו אל חדר המדרגות, הבחינו במור, כשהוא מוטל על רצפת הבניין, מתבוסס בדמו והזעיקו את כוחות ההצלה והמשטרה למקום.

הנרצח פונה לבית החולים "אסותא" באשדוד ושם נקבע מותו וזאת כתוצאה מפצעי הדקירה. במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.