פיגוע ירי בשומרון: גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם נרצחו ואישה נוספת בת 54 נפצעה באורח בינוני, היום (ראשון) באירוע ירי במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן שבשומרון. במשטרה בודקים האם מדובר באירוע על רקע לאומני. היורה שהשתמש ברובה סער וברח מהמקום לאחר האירוע, הוא תושב קלקיליה בן 23 שעובד במפעל והיה מוכר לכוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה עורכים אחריו סריקות באזור טול כרם.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי צה"ל סבור כי מדובר בפיגוע חבלני. "יש לנו מספר סימנים ודברים שהשאיר שבאמצעותם ניתן להגיד שזה טרור", אמר מנליס, "בברקן 3,300 מועסקים פלסטינים בעלי היתרים. להבנתנו מדובר במפגע בודד. הוא אומנם לא הגיע בשבועות האחרונים אבל הוא לא פוטר".
פיגוע ירי בברקן


שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".
כוחות ההצלה מגיעים לזירת האירוע בברקן. צילום: הלל מאיר/TPS

לפי העדויות מהמקום, המפגע הוזמן לתקן תקלה במשרד, ולאחר שטיפל בה, ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. כמו כן, אחת הקורבנות נמצאה כפותה באזיקונים במקום. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים לאתרו ובדקו האם הגיע למקום עצמאית או האם קיבל סיוע מאדם נוסף. לפי גורמים במפעל, העובד הגיע סמוך ל-7:30 ואם היה מגיע יותר מאוחר, האסון היה כבד יותר.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר: "המראות האיומים שראינו כאן ממחישים את הרשעות של המחבלים מהרשות הפלסטינית. לראות אישה צעירה שכובה על הרצפה כשהידיים שלה קשורות עם אזיקון. ככה, לירות באישה כפותה. ואח"כ הם מדברים על הנשים במחסומים. הרשעות הזאת בלתי נתפסת. צריך לחזק את התעשייה במקום הזה שמייצר דו קיום. נחזק את החיים כאן מול הרשות שמקדשת את המוות".


בת ה-54 שנפצעה באורח בינוני הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה כשהיא סובלת מפציעת בטן. לא נשקפת סכנה לחייה.



הפרמדיקים של מד"א נריה קטוע ודוד ברוכי סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה, צעקו לנו שיש פצועים בתוך המבנה נכנסו פנימה והובילו אותנו לאחד החדרים, ראינו גבר ואשה כבני 30 שוכבים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. בסריקות איתרנו מתחת לאחד השולחנות אשה כבת 54 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, בסיוע חובשות מד"א הדס וליפז שהיו איתנו חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישות וטיפול תרופתי, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קשה ויציב, בדרך היא תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, בקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו".

צילום: הלל מאיר, TPS



צילום: הלל מאיר/TPS


צילום: הלל מאיר,TPS

לפני כשלושה שבועות נרצח ארי פולד ז"ל באירוע דקירה שהתרחש בצומת גוש עציון, סמוך לקניון הרים. המחבל, חליל יוסף עלי ג'ברין בן בן ה-17, נוטרל על ידי אזרח נוסף ששהה במקום, לאחר שפולד בעצמו ניסה אף הוא לנטרלו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. "ארי היה גיבור", אמר נשיא המדינה ריבלין בשבעה. "גיבור במעשיו, בהתנהלותו, במודעות שלו, בדבקות שלו".