עורך הדין יעקב וינרוט, אחד מעורכי הדין הגדולים ביותר במדינה, נפטר היום (שלישי) בבוקר בבית החולים, לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן, ממנה סבל בשנים האחרונות. מי שדיבר עליו היום היה אחיו, אבי וינרוט, היחיד מבין האחים שנשאר בחיים, שסיפר על ההתמודדות של אחיו, ועל האופי שלו בגלי צה"ל: "יעקב היה צלול עד הרגע האחרון, ונתן פייט אמיתי, עד כדי כך שדי קיבלנו את זה בתדהמה", סיפר.



"למרות שידענו את מצבו, לא חשבנו שזה ככה. הייתי בדרכי לבית המשפט ושמעתי את זה בגלי צה"ל. אתמול עוד הייתי אצלו ודיברנו, המצב שלו לא היה טוב והוא היה בבית החולים. הוא היה צלול לגמרי. שבוע הבא יש חתונה של נכדה שלו והוא דיבר על זה שהוא רוצה להיות שם ואיך הוא יעשה את זה, ושהוא לומד עם ראש ישיבת פוניביץ', שרצה שיגיע לשם. הוא גדול ממני ב-16 שנים, חצי אבא. יש לנו אח בינינו שנפטר לפני חצי שנה ממחלת הסרטן. גם כלתו של יעקב נפטרה לפני מספר חודשים. נודע לי על כך ברדיו בדרכי לבית המשפט, שאלו אותי מה תגובתי. כמובן שלא יכולתי להגיב באותו הרגע. ההלוויה תתקיים היום ב-18:30 בנתניה. יעקב ביקש להיקבר שם. המקומות שמורים מראש לכל המשפחה". 

לאחר מכן הוסיף: "מה שאפיין את יעקב היו שני דברים. דבר אחד - הוא היה פייטר. אין מצב שקושי פיזי ימנע ממנו להגן כמו שהוא חושב. ודבר שני - ברגעים הכי קשים שלו הוא לא ריחם על עצמו, אלא על אחרים. היה לו משפט כזה על איוב, שהוא נגאל כשהוא חשב על צרתם של אחרים. הדרך של בנאדם להתמודד היא לא לחשוב על עצמו, אלא על מישהו אחר. היה לו פעם משפט כל כך מאפיין שלו, שהוא אמר שאדם מת במקום שהוא לוקח וחי במקום שהוא נותן. חיים של דאגה לזולת. אנשים מכירים אותו בתור עורך דין נהדר, אבל ביומיום שלו, הוא היה איש חם, אוהב ונותן כל הזמן. של נתינה וחסד. 

"עבדנו 25 שנה יחד, ואני חייב לומר שעבדנו מאוד אינטנסיבי, ועם זאת, אני פתאום שומע סיפורים שלא הכרתי. הייתי כמה חדרים ממנו ולא הכרתי. בדרך כלל, ככל שאתה מתקרב אליו, אתה פחות רואה את גדולתו. בתור אחיו ושותף לעבודה - זה ההפך מהר. כמה שאתה יותר קרוב, אני אומר שאין אנשים כאלה".

וינרוט הקים את משרד עורכי הדין "וינרוט ושות'" בשנת 1972, ושימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב מ-1974. במהלך הקריירה שלו הוא ייצג רבים מהצמרת הפוליטית בישראל, בהם נתניהו, בפרשיות "בר-און חברון, "פרשת עמדי" ובתיקים 1,000 ו-2,000, וכן בנושא תחקיר הצוללות. כמו כן, ייצג את רפאל איתן ("רפול"), השר לשעבר מאיר שטרית, נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן, ואת השרים צחי הנגבי, אביגדור ליברמן ואחרים.

מלבד זאת, הוא התפרסם כמי שלקח תיקים ללא קשר לתפיסתו הפוליטית. במסגרת זו, ייצג את מרגלית הר שפי, ידידתו של יגאל עמיר, בבית המשפט העליון, והיה בין עורכי הדין שייצגו חלק מנאשמי המחתרת היהודית בין השנים 1984-1985. מהעבר השני, הוא ייצג גם את הח"כ לשעבר סאלח טריף, כמו גם את חבר הכנסת אחמד טיבי ואחרים.