עיתון אל-אחבאר הלבנוני מדווח היום (שישי) כי המשלחת המצרית דרשה מחמאס להוריד את המתיחות על גבול רצועת עזה, להרחיק את המפגינים 500 מטרים מהגדר ולא להתחכך עם חיילי צה״ל או לפגוע בגדר. המשלחת דרשה לתת הזדמנות לפרויקטים הומניטריים של האו״ם.‬ חמאס הגיב שהפרויקטים לא יספיקו לפתרון המצב הטראגי ברצועת עזה, ויש להסיר את המצור.



במשלחת המצרית שנועדה עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו חליל אל-חיה, היו ראשי המודיעין המצרי גנרל איימן בדיע, וכן האחראי על תיק הפלסטינים גנרל אחמד עבד אל-חאלק וכן המאם אבו זיד. המשלחת הודיעה כי ביקורו של ראש המודיעין עבאס כאמל לא בוטל, והדגיש כי הביטול נבע מהצטרפותו לביקור של הנדיא עבד אל-פתאח א-סיסי לרוסיה.
 
בהודעה קצרה בתום המפגש, הכחיש אל-חיה כי המשלחת המצרית הגיעה עם מסר מאיים מצד ישראל. מקורות פלסטינים אמרו, כי המשלחת שבה והדגישה את הצורך בהורדת המתיחות במיוחד בצעדות השיבה של ימי שישי.


עוד נמסר, כי כאמל יפעל מול ראש הרשות אבו מאזן, על מנת לשכנע אותו להסיר את הסנקציות מעל הרצועה וימשיך במאמצים לפיוס פנים פלסטיני. חמאס מתנה את הפיוס בהקמת ממשלת אחדות והסכם להקמת מסגרת ובה ראשי הפלגים הפלסטינים להרכבת מועצה לאומית מאוחדת.

כזכור, בישיבת הקבינט האחרונה, שנערכה בלילה שבין רביעי לחמישי, דנו השרים עם גורמי המקצוע גם במבחר אפשרויות התגובה להסלמה הביטחונית מול חמאס ברצועה. בדיון גם עלתה השאלה מי שיגר את הרקטות לעבר באר שבע, כשבצה”ל לא שוללים את הגרסה שדווחה בתקשורת הפלסטינית שלפיה מכת ברק הייתה זו שהפעילה את הרקטות שהיו כבר מונחות על המשגרים.



לעומת הדיון בתחילת השבוע, בפעם הזו התקבלו החלטות אופרטיביות שנוגעות גם להפעלת הכוח הצבאי, אם האירועים האלימים על הגדר יימשכו. על פי המסתמן, במקרה כזה צפוי צה”ל להחריף את תגובותיו. עם זאת, בשלב זה התקבלה עמדת הצבא על ידי ראש הממשלה ושרי הקבינט, שלפיה אין להיגרר למבצע צבאי מקיף. העמדה בקרב בכירי הצבא היא שהמצב הביטחוני בשטח אינו מצדיק בשלב זה יציאה למבצע צבאי, וכי יש פעולות רבות שניתן לעשות, גם באמצעות מנופים כלכליים, עד להגעה למבצע קרקעי.