המועמד לראשות עיריית חיפה, דוד עציוני, שהיה ממוקדם בסקרים במקום השלישי לאחר ראש העיר הנוכחי יונה יהב והמועמדת עינת קליש רותם, הודיע היום (ראשון) על פרישה מהמירוץ והעברת תמיכתו לקליש רותם, שלושה ימים לפני הבחירות. התמיכה של עציוני מצטרפת לתמיכת מפלגת ישראל ביתנו שהודיעה לפני יומיים כי היא תומכת ברשימת ״חיפה ביתנו״ למועצת העיר חיפה ובעינת קליש לראשות העיר.



הבוקר הודיעו השניים כי "דוד עציוני את מועמדותו לראשות העיר והודיע  שימשיך להתמודד למועצת העיר בלבד ויתמוך תמיכה מלאה בעינת קליש רותם לראשות העיר חיפה. ההסכם נחתם בין סיעת "חיים בחיפה" בראשותה של עינת קליש לבין סיעת "חיפה מתחדשת" בראשותו של דוד עציוני. עינת קליש אמרה בתגובה: ״הודעת התמיכה של עציוני בי מקרבת אותנו צעד משמעותי נוסף לשינוי בחיפה והחלפת ראש העיר. בנוסף להסכם עם עציוני, הוגשו שלושה הסכמים קואליציוניים נוספים, לרבות עם סיעת הקהילה האתיופית. הקואליציה הרחבה בראשותי נותנת ביטוי לכלל הציבור בחיפה ומצביעה על ההסכמה הרחבה שהושגה, תוך שמירה על הסטטוס קוו הקיים והאינטרסים של העיר חיפה ותושביה״.
 
דוד עציוני הוסיף: "הדבר הראשון שעמד לנגד עיני היתה טובת העיר והצורך העז בשינוי, תמיד אמרתי שלא אפחד לקבל החלטות קשות ואמיצות, החלטתי לשים את האגו שלי בצד ולעשות לטובת העיר, החבירה לעינת תאפשר לנו להביא עתיד חדש , צעיר ומבטיח לחיפה ולסיים את כהונתו של יונה יהב כראש העיר אנחנו ממשיכים לרוץ למועצת העיר ומתכוונים להיות  כוח משמעותי במועצה".



בית המשפט העליון הפך ביום שני את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה וקבע כי ד"ר עינת קליש רותם תוכל להתמודד על ראשות עיריית חיפה וכי רשימת "חיים בחיפה" שבראשותה תוכל להתמודד למועצת העיר. בהחלטתם כתבו השופטים כי החליטו לקבל את העתירה של קליש רותם ומפלגת העבודה. 

כזכור, ההחלטה לפסול את קליש רותם מלהתמודד התקבלה בבית המשפט המחוזי משום שמפלגת העבודה הגישה למעשה שתי רשימות למועצת העיר, דבר אשר אסור על פי החוק. בחודש שעבר הודיע מנהל הבחירות בחיפה על פסילת הרשימה שהגישה מפלגת העבודה לבדה, וכפועל יוצא, גם על פסילת מועמדותה של קליש רותם. נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, קבע "כי לא ניתן לקבל את פרשנות העותרים לפיה הגשת רשימה משופת בנוסף לרשימה בלעדית אינה חוטאת ללשון החוק, המאפשרת רשימה אחת בלבד. סעיף 35(א) לחוק הבחירות הינה ברורה וחד משמעית ולא ניתן לפרש את הסעיף כטענת העותרים".