המוסד לביטוח הלאומי הודיע הערב (שלישי) באופן רשמי כי הרפורמה בסיעוד לא תחל ב-1 בנובמבר, זאת "בגלל סירוב משרד האוצר לממן תוספת כח אדם דחופה למוסד". מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, הסביר כי "הביטוח הלאומי התארגן לבצע את הרפורמה בזמן אבל האוצר חסם את האפשרות ליישם את הרפורמה. לא יעלה על הדעת שמצד אחד ימנעו מאיתנו לספק את מלא השרות ומנגד יפנו אלינו את האצבע המאשימה". הוא הדגיש: "מזה חודשים אנו נמצאים בניסיונות חוזרים ונשנים להגיע לסיכומים עם נציגי משרד האוצר על מנת שיסירו את התנגדותם להקצאת כוח אדם לטובת יישום הרפורמה בסיעוד. השיחות עלו על שרטון".

בביטוח הלאומי מסבירים את הצורך הדחוף בתוספת כוח אדם עבורם, בכך שהרפורמה, הנוגעת לכ-170 אלף קשישים סיעודיים ומשפחותיהם כרוכה בעבודה רבה, הכוללת בין היתר מעבר לשש רמות של זכאות בסיעוד במקום שלוש רמות הקיימות כיום, גימלה חלקית או מלאה בכסף. כמו כן, יהיה סל שירותים מורחב ואפשרות לשלב בין כל אחת מהאפשרויות, כאשר בכל רגע נתון תהיה אפשרות לשנות את תמהיל קבלת השרות הסעודי.
המנכ"ל הוסיף: "הקשישים הסיעודיים עומדים בראש סדר העדיפויות של עובדי המוסד המחוייב להעניק להם שירות מלא, מקצועי ובזמן סביר. לא יעלה על הדעת שמצד אחד ימנעו מאיתנו לספק את מלא השרות ומנגד יפנו אלינו את האצבע המאשימה". לטענתו, הוא ציין בכל הישיבות עם האוצר שתקני כוח האדם המבוקשים לשם יישום הרפורמה נובעים מהוראות החוק. 

"משרד האוצר מתנהל באטימות. עבורנו הקשישים הסיעודיים אינם שקופים", אמרו בביטוח הלאומי. ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו כי מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי משתמש ברפורמה בסיעוד כבת ערובה על מנת להגדיל את שכר העובדים ואת התקינה בביטוח הלאומי על חשבון אחת האוכלוסיות הנזקקות ביותר. בכל שבוע בו יבחר הביטוח הלאומי שלא ליישם את הרפורמה, הקשישים הסיעודיים בישראל יפסידו כ-120 אלף שעות סיעוד, שניתנות כטיפול ולא ניתן לשלמן במועד מאוחר יותר. כולנו תקווה שהמוסד יבחר לנהוג בדרך ממלכתית, לטובת אזרחי ותושבי מדינת ישראל ויישם את הרפורמה בסיעוד כפי הנדרש בחוק."