שמונה צוותי כיבוי והצלה פועלים בניסיונות כיבוי שריפה שפרצה הלילה (בין חמישי לשישי) ביער ירושלים, סמוך למרכז ציפורי. מכבאות והצלה נמסר כי עקב הרוחות העזות והיבשות השריפה מתקדמת על צמרות העצים. לוחמי האש פועלים לכיבוי הלהבות ולבלימת הדליקה, על מנת שלא תתקרב לכיוון בתי ירושלים ומרכז ציפורי. 


עם אור ראשון, הצליחו לוחמי האש לבלום את השריפה ולמנוע את התפשטות הלהבות אל כלל היער ולעבר בתי ירושלים והישובים הסמוכים. מת"ח ירושלים טפסר משנה אייל כהן נמצא במקום והודיע על שליטה בשריפה. כמו כן, מטוסי טייסת הכבאות "אלעד" אשר הגיעו לסייע ללוחמי האש על הקרקע, סיימו את פעילותם ושבו לבסיסם.
להב רמי מאיר, קצין כבאות והצלה שפעל, באירוע, אמר כי "סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, הוזנקנו ליער ירושלים בעקבות דיווח על התפתחות שריפה בלב היער, שריפה שהתקדמה במהירות ודילגה על צמרות בסיוע היובש והרוחות הערות המנשבות באזור. לוחמי האש נאבקו באש במספר גזרות, וזאת בכדי למנוע מהשריפה לדלג אותם ולפגוע במרכז ציפורי הסמוך, בטבע ובבתי תושבי ירושלים והסביבה. הודות לנחישות ולעבודה האמיצה והמקצועית של לוחמי האש מתחנות ירושלים, האש נבלמה במהירות ובכך נמנעה פגיעה בחיי אדם, ברכוש, בטבע ובחיות הבר"

בכבאות והצלה לישראל-מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה. בעקבות השריפה חסמה המשטרה את כלל הצירים ליער ירושלים. כמו כן, מרכז ציפורי ומספר רכבים שהיו ביער פונו במהלך השריפה.