הספר "הר אדוני" שמופיע בחומר הלימוד של תלמידי תיכון ברמת גן מסעיר את התלמידים וההורים בגלל ריבוי התיאורים המיניים שבו. את הספר כתב הסופר האיטלקי ארי דה לוקה, המשתייך לשמאל הרדיקלי והיה חבר בתנועה הפוליטית הקיצונית "לוטה קונטינואה" (מאבק מתמשך), שהתנגדה לכיבוש הישראלי בשטחים.
 
בין השאר מופיעים בספר משפטים כמו "דון בוריו נותן לי את השמן ונוגע לי בבולבול. הוא כבד, איטי ונוגע לנערים בבולבולים. דון ליבוריו בא על סיפוקו מהנגיעות. אני מסתכל למטה ורואה בשר שלי שאף פעם לא ראיתי קודם, חתיכה רזה וארוכה, קצת מתעקמת במקום שמשתינים".
 
יו"ר מועצת התלמידים ב"בליך", דור זלכה, אומר: "הספר גדוש תיאורים מיניים וסוטים, וביניהם אדם זקן ושמן שנוגע לנערים באברי מין ונערה בת 13 ששוכבת עם בעל הדירה של משפחתה כתשלום שכר דירה. כשהבאנו את הדברים הללו בפני המורים הם זילזלו בטענה שזאת המציאות, אך דווקא בגלל שזאת המציאות ויש הרבה מקרי הטרדות מיניות ואירועים דומים, מן הראוי שתהיה זכות בחירה לתלמידים שאולי חוו מקרים דומים בעצמם אם לקרוא את הספר הזה". 
 

אחד ההורים מוחה על כך שהמורים הגיבו בזלזול לטענת התלמידים: "להכריח את הבת שלי לקרוא חומר פורנוגרפי זה לא פחות מהטרדה מינית. לא ברור לי מי שואב הנאה מהדבר הזה. בעיניי זה נורא. אחר כך מתפלאים שיש הטרדות מיניות בבית הספר".

עטיפת הספר "הר אדוני" . צילום: יח"צ
עטיפת הספר "הר אדוני" . צילום: יח"צ

 
ממשרד החינוך נמסר: "את יצירות הספרות שנכללות בתוכנית הלימודים לבגרות בוחרת וועדת מקצוע שבה יושבים מומחים לספרות מתחום האקדמיה ומורים בעלי ניסיון וותק רב בשדה החינוכי. הספר 'הר אדוני', מאת הסופר ארי דה לוקה נמצא זה כתשע שנים ברשימת יצירות הרומן לבגרות. מדובר ברומן אחד מתוך 68 ספרים הנתונים לבחירת בתי הספר. ככלל, יצירות אומנות מתאפיינות לרוב בתכנים מורכבים, ברעיונות שנויים במחלוקת ובשפה בוטה כדי לעורר את הקורא למחשבה ותהייה על המציאות".
 
מעיריית רמת גן נמסר: "היצירה הינה חלק מתכנית הלימודים שקבע משרד החינוך בספרות, בהיקף שתי יחידות לימוד, משנת 2007. מדובר ביצירה שמעלה על נס ערכים חשובים כדוגמת טוב לב, חמלה, אהבת אדם, נאמנות ומסירות. יש לזכור כי יצירות אומנות מתאפיינות לרוב בתכנים מורכבים, ברעיונות שנויים במחלוקת ובשפה ישירה, כדי לעורר את הקורא למחשבה ולתהייה על המציאות. עיריית רמת גן שומרת על חופש, הנתון בידיה, לבחור יצירות ראויות ובעלות חשיבות בעיניה להשכלת תלמידיה".