הראיון ב"מעריב" על הספר "הר אדוני" של ארי דה לוקה לא יורד מהכותרות. בעקבות הטענות על תכנים מיניים בספר, שנמצא ברשימת המומלצים של משרד החינוך, אומר העורך הראשי של הוצאת "הספריה החדשה" מנחם פרי כי "גם בתנ"ך יש חומרים מיניים, אז מה? נאסור גם אותו? הילדים יכולים ללמד את ההורים דבר או שניים על מיניות".
טענה נוספת שעלתה היא נגד הסופר ארי דה לוקה, שהיה שייך לשמאל הרדיקלי וחבר בתנועה הפוליטית הקיצונית לוטה קונטינואה ("מאבק מתמשך"), שהתנגדה לכיבוש בשטחים. על כך אומר פרי כי "דה לוקה כבר לא חבר בתנועה הזו ובשנים האחרונות הפך לידיד של ישראל. הוא למד עברית ואפילו יידיש. כל הניסיון לצנזר ספרים בגלל שייכות פוליטית של כותביהם הוא הזיה". 
כשנשאל פרי מה דעתו על חוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות מירי רגב, הוא לא היסס לתקוף: "החוק הזה ייזכר לדראון עולם. זה לא הצליח בשום מקום בעולם וגם פה זה ייכשל. יהיו כמה מתקרנפים אבל כל השאר יעשו דווקא. 

"בגלל החוק הזה מירי רגב תיזכר לבדיחה. היא לא קראה ספר בחיים שלה והיא רוצה לשלוט בתרבות? היא 'שרת אוצר שלא יודעת את לוח הכפל'. הבעיה היא לא היא אלא הציניות של מי שמינה אותה".
מהשרה רגב לא התקבלה אמש תגובה לדברים.
יעל, מורה לספרות בראשון לציון: "אני אמורה ללמד את הספר הזה בשבוע הבא ואני לא ממש יודעת איך אעשה את זה. יש בספר תיאורים מאוד ויזואליים שעלולים להביך את התלמידים. אני לא מאמינה בצנזור ספרות, אבל יש כל כך הרבה ספרים מעולים, אז למה לבחור דווקא ספרים שיביכו את התלמידים והמורים? אין בזה אמירה ביקורתית על הספר או היוצר, אבל אני חושבת שצריך להתאים את התוכן לגיל של הקוראים".