מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בתם דיון ממושך את הודעת הממשלה על מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון. בעד אישור הודעת הממשלה הצביעו 59 ח"כים, לעומת 56 שהצביעו נגד האישור.



חברי הקואליציה שנעדרו מן ההצבעה הם שרת החינוך, התרבות והספורט מירי רגב, שנעדרה מסיבות אישיות, ושר התקשורת איוב קרא, שנעדר מסיבות בריאותיות לאחר שהתמוטט לפני חמישה ימים במשכן הכנסת.



באופוזיציה נעדרו מן ההצבעה חברת הכנסת מטעם "ישראל ביתנו" אורלי לוי-אבוקסיס, למרות שנכחה במשכן הכנסת, קסניה סבטלובה, חברת הכנסת מ"המחנה הציוני", הצפויה ללדת מחר וסאלח סעד שעבר ניתוח מעקפים לאחרונה. שרי "הבית היהודי" נפתלי בנט ואיילת שקד שנמנעו בהצבעה במליאת הממשלה על אישור מינוי נתניהו לשר הביטחון, הצביעו הערב במליאת הכנסת בעד.



התגובות על המינוי גררו תגובות מצד חברי הכנסת שהתנגדו לאישור. חבר הכנסת עפר שלח, יו"ר סיעת "יש עתיד" וחבר ועדת החוץ והביטחון, אמר כי "נתניהו מבזה את השלטון ואת הביטחון. ראש הממשלה, שסחר בתפקיד שר הביטחון כמטבע פוליטי זול, החליט עכשיו שהוא זקוק לו. לא כדי להצליח בכל מה שנכשל בו עד עכשיו - לקבל החלטות משמעותיות על עניין עוצמתו של צה״ל ועל המדיניות שתביא ביטחון בדרום ובצפון - אלא כדי להצטלם עם חיילים, ולא פחות חשוב, למנוע תפקיד יוקרתי מנפתלי בנט. נתניהו מבזה את השלטון ואת הביטחון".



 יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג,  הגיבה גם היא על המינוי: "לתת לאדם שכל סביבתו הקרובה חשודה באחת הפרשיות הביטחוניות החמורות בתולדות מדינת ישראל לשבת במשרד הביטחון זה חוסר אחריות לאומי. חבילת החקיקה שהממשלה שלו מעבירה כעת למען מדינת המתנחלים מוכיחה שוב כי הדבר היחידי שמעניין אותו זה הישרדותו האישית ובשבילה אפשר לסחור במדינה ובביטחונה. לאיש הזה אין מנדט ציבורי ומוסרי לשמור על ביטחון ישראל".


תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


כזכור, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הודיע על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון בחודש שעבר בעקבות מה שהגדיר כ"כניעה לטרור" של הממשלה, וקרא להקדמת הבחירות. "אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה, ואני מניח שניחשתם נכון - אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי", אמר ליברמן בפתח דבריו וציין כי מה שקורה בארץ הוא "כניעה לטרור".

"מה שאנחנו עושים כמדינה, אנחנו קונים שקט לטווח קצר, במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח ארוך. בחודשים האחרונים היו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה, ואזכיר את הדלק הקטארי. אני לא הסכמתי להכניס דלק קטארי. אני חשבתי שזאת שגיאה. אחרי שראש הממשלה הוציא הוראה כתובה, נאלצתי לאפשר להכניס את הדלק. אותו דבר היה עם חאן אל אחמר. אותה השתלטות במיקום אסטרטגי, חשבתי שצריך לפנות, ולצערי ראש הממשלה מנע את הפינוי".



הוא ציין כי "גם בנושאים אחרים, ולא אפרט את כל הסוגיות, למרות חילוקי דעות, לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה ובקבינט, לשמור על כל חילוקי הדעות בפנים, גם במחיר אלקטורלי קשה".