מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החליט לכתוב דוח מיוחד ומקיף שבו הוא יבדוק את התנהלות משרד התחבורה בנושא התחבורה הציבורית, כך דווח הערב (שלישי) בכאן 11. הדוח אמור לבדוק כשלים בתשתיות, את היעדר המענה שנוסעים מקבלים בתחבורה הציבורית, ועל הדרך גם את נושא הרכבת והקו לירושלים. במשרד התחבורה אמרו בתגובה כי הם משלימים פערים של 60 שנה. "יש מגה-פרויקטים, אך בסופו של דבר ברור שיש עיכובים", אמרו גורמים במשרד. 



בתגובה לדיווחים כי מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, צפוי להודיע בקרוב על התפטרותו, נמסר הערב מהחברה: "ברצון החברה להבהיר כי נכון למועד זה טרם התקיימה ישיבת דירקטוריון וטרם התקבלה על ידי דירקטוריון החברה כל החלטה הנוגעת לכהונת המנהל הכללי. ככל שתתקבל החלטה כאמור - החברה תמסור דיווח כמתחייב בנושא".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אלוף במיל' דן הראל, זימן את איילון לשיחה ובה הובהר לו שאם הוא לא יתפטר, הדירקטוריון יחליט על הפסקת עבודתו. "אתמול שוחח יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עם המנכ"ל בדבר סיום תפקידו. דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא", נמסר אתמול מרכבת ישראל.

כזכור, איילון תקף אתמול בראיון לגל"צ את משרד האוצר שמונע לטענתו את השיפור החיוני לרכבת: "חסרים לנו 150 קרונות. משרד האוצר לא נותן לי להזמין עוד". מנכ"ל רכבת ישראל גיבה את עובדיו שלפי חשדו של שר התחבורה כ"ץ, אחראים אולי לתקלות החוזרות בקו המהיר לירושלים. "ייתכן שזה הם, העובדים שלנו עובדים קשה וסימנו אותם". 


 יוסף שפירא. צילום: מרק ישראל סלם
יוסף שפירא. צילום: מרק ישראל סלם

  
התפטרותו הצפויה של איילון באה על רקע הכישלון והתקלות בקו הרכבת המהיר בין ירושלים לנתב"ג כאשר כמעט אין שבוע בו לא נרשמות תקלות ושיבושים, ואי השלמת עבודות החשמול בקו עד לתחנת ההגנה בתל אביב. בנוסף, מאז הפעלת הקו המהיר גברו התקלות וצפיפות הנוסעים בקווים אחרים של הרכבת בשל מחסור בקרונות וקטרים.
 
אתמול אירעו עוד שיבושים בקו המהיר מירושלים לנתב"ג בשל תקלה בקטר, ובמשך שעתיים התנועה הופסקה. שר התחבורה ישראל כ"ץ ובכירים במשרדו הטילו את האחריות על עובדי הרכבת ובתגובה ועד העובדים דחה את הטענות והטיל את האחריות על התנהלות הנהלת הרכבת.