ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח פגישתו עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון היום (רביעי) כי ״אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות. במערכת הקרובה נראה ניסיון של השמאל לעשות מהפך שלטוני בהתגייסות התקשורת ומערכות אחרות. הם כולם מגויסים לזה באופן מלא. אסור שיצליחו - כי אם חלילה יצליחו זאת תהיה סכנה ברורה להתיישבות".

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן אמר בדיון: "כל אחד פה יודע מה קרה פה בעשור האחרון. כל ההתיישבות בצמיחה אדירה וכולנו יודעים את זה. בבחירות צריך להגיד לתושבים את האמת: ההתיישבות פורחת וזה רק בזכותך. אנחנו כמנהיגי ציבור מוקיעים את מי שבחר לא להגיע לפה היום. אני מתבייש בהם ואסור לתת לזה יד. השיח בין ראשי היישובים לבינך פתוח כל השנה, כשאנחנו צריכים משהו אנחנו מגיעים אליך ואל אנשיך ישירות בטלפון, ולכן לא צריך לאיים עליך - לא בדם של קורבנות טרור ולא בסחטנות".

שי אלון, ראש מועצת בית אל אמר לאחר הפגישה עם ראש הממשלה: "היתה פגישה חיובית מאוד וחשובה להתיישבות, דנו שם בבעיות הביטחוניות ביהודה ושומרון. ראש הממשלה הבין את הצורך בחסימת כבישים לפלסטינים. בנוסף שוחחנו על העתקת חטמ"ר בנימין לאזור אחר במועצה והסבת האזור לקרקע למגורים שעליה אפשר יהיה לבנות מאות יחידות דיור נוספות במועצה". אלון הודה לראש הממשלה על הפגישה ואמר כי "כל עוד הוא יתמוך בהתיישבות אנחנו נתמוך בו".
מוקדם יותר הודיעו ראשי המועצות שהובילו את ההפגנות נגד ממשלת נתניהו בעקבות גל הפיגועים האחרונים לראש הממשלה כי הם אינם מתכוונים להגיע לפגישה שנערכת בלשכתו בעניין דרישותיהם ובקשותיהם. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן פנו לראשי המועצות ביהודה ושומרון במכתב, בו הודיעו כי במצב עניינים זה אינם רואים  כל ערך בקיומה של פגישה שכל תכליתה קידום צרכים פוליטיים ויצירת תמונה של אידיליה, שבנסיבות הנוכחיות ולמרבה הצער, אינה משקפת את המציאות.

"אנו רוחשים כבוד רב לראש הממשלה ולצוותו ולמאמצים אשר הם משקיעים בהתיישבות ונשמח להיפגש ולפרגן כראוי כאשר מאמצים אלו ישאו פירות משמעותיים יותר", נכתב. אנו מבינים את הקושי הכרוך בסירוב להזמנת ראש הממשלה לפגישה ומכבדים את מי שבוחר להיענות לפגישה ולסייע לנתניהו  למרות האמור, אולם אנו, מתוך המחויבותוהאחריות הכבדה המונחת על כתפנו לביטחון תושבינו ולפיתוח ההתיישבות, איננו יכולים ליטול בכך חלק. אנו מבקשים לעלות קומה ולהבהיר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון איננה בן חורג של ממשלת ישראל".
 
דגן התייחס לסירוב להיפגש עם ראש הממשלה ואמר "מצפים שבגלל שאנחנו מכבדים את הממשלה, אז נשתוק. היו שתי הפגנות ושבוע וחצי היה שקט. אנחנו דיברנו, ביקשנו תשובות ונפגשנו עם גורמים מטעמו של נתניהו. ראש הממשלה אמר שיחזירו את המחסומים. לא החזירו אוותם, לא הרסו בתים תוך  48 שעות, כוחות הצבא קוצצו. אני חבר "ליכוד" גאה, חושב שרוב חברי הסיעה מסכימים איתי, גם ראש הממשלה. אם שר הביטחון היה אהוד ברק, נתניהו היה אומר לנו לא לבוא לפגישה כזאת". 
 
"אך אחד לא יטיף לנו על אחריות למחנה הלאומי", אמר דגן. "זה אבסורד כי זו ממשלה לאומית אבל לא רק בדיבורים. התושבים שלנו מופקרים ביטחונית. חצי מיליון תושבים לא מקבלים מענה כמו בעוטף עזה או בצפון. 90% מתקציב ההגנה ליישובים ביו"ש קוצץ".

על תגובת לשכת ראש הממשלה אמר: "מוטב שבמקום לעסוק בספינים, שיתנו תשובות אמיתיות לבעיות. אל תהפכו אותנו לטפטים. אני קורא לראש הממשלה להתעשת, ולתת תשובות אמיתיות". 

בתוך כך, מועצת יש''ע דחתה בתוקף את החרמת הפגישה. בהודעה מטעמה נמסר כי "אנחנו לא מחרימים את ראש הממשלה. מועצת יש''ע וראשי הרשויות יגיעו כמתוכנן לפגישה. אנו מצפים ממנו להיענות לבקשותנו הצודקות ונמצה איתו את את הדיון ואת דרישותינו. כך דואגים לעתיד ההתיישבות".


ראשי ערים נוספים הודיעו כי הם גם מתכוונים להגיע למפגש. דודי אביטן, דובר המועצה המקומית בית אל: "אני אגיע לפגישה עם ראש הממשלה כמתוכנן, לא ייתכן שאנחנו, תושבי יהודה ושומרון שנלחמים נגד חרמות נחרים בעצמנו פגישה עם ראש הממשלה. אני מציע לכל ראשי המועצות ביו"ש להתאחד ולהגיע לפגישה עם ראש הממשלה, כוחנו באחדותינו".

עודד רביבי ראש מועצת אפרת אמר, כי "ההחלטה להחרים פגישה עם ראש הממשלה היא עזות פנים, הלבנת פנים ופגיעה בהתיישבות. הניסיון לכופף את ידיו בגלל הבחירות הקרבות אינו מכבד אותנו. כשראש הממשלה מזמין - באים. מי שמתנגד לחרמות לא מחרים".

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר בכניסתו לפגישה עם נתניהו, כי הוא "מתנגד לחרמות נגד ראש הממשלה" והוסיף: "לטובת ההתיישבות חייבים לנהל שיח".