כתבת הרווחה של חדשות 12, יונה לייבזון, סיפרה היום (חמישי) ב-103FM על כוונת המדינה לקדם תוכנית חדשה שתאפשר לגברים לקבל חופשה לידה בנוסף לחופשת האמהות של 3-4 שבועות, אך אמרה כי אישורה ייקח זמן בשל העלות הגבוהה והקושי לאשר אותה בכנסת. בראיון לתוכניתה של סיון כהן, לייבזון הסבירה על הצורך של אבות בחופשת לידה ובמצב הנוכחי בישראל ביחס למדינות מערביות.
 
"אנחנו מקווים שזה אכן קורה אך יש עוד כמה שלבים בדרך", אמרה הכתבת. "זו תוכנית שגם עולה הרבה מאוד כסף ולא פשוט להעביר אותה. אישה בישראל זכאית לקבל 15 שבועות ימי חופשת לידה על חשבון המדינה ומקבלת כסף תוך התקזזות בין הביטוח הלאומי למעסיק. אם הגבר מעוניין לקחת חופשת לידה הוא רשאי לקחת אותה על חשבון רעייתו מתוך 15 השבועות שניתנו לה. בישראל זה מאוד נדיר, פחות מאלף גברים בשנה מנצלים את זה".
"המטרה היא לייצר קשר בין היילוד לאב", הסבירה לייבזון על מטרת התוכנית. "יש גברים שמאוד רוצים אבל אחרי שבוע נאלצים לשוב לעבודה. כולנו מכירים את הרצון של האימהות לאפשר לאבא להישאר עם הילד אך מכיוון שלא היה עמו בימים הראשונים זה מעט מרתיע ומפחיד".


כתבת חדשות 12 אמרה כי חופשת לידה מגדילה את מעורבות האבות בגידול הילדים. "גם אם אנחנו מדברים רק על שבועיים-שלושה בהם האבות נמצאים בבית לאחר הלידה זה משמעותי בגלל הגיל הקריטי, ומשמעותי עבור שוק תעסוקת הנשים", אמרה. "במקומות בעולם בהם החליטו על הצעד הזה הוא נעשה לא רק בגלל הקטע הרגשי אלא על מנת לצמצם את הפער שבין תעסוקת נשים וגברים".

"ככל שזה הופך להיות יותר תרבותי ונורמלי שגברים לוקחים חופשת לידה אז הפערים מצטמצמים, ומעסיקים לא צריכים לשקול אם לא להעסיק אישה בגלל חופשת הלידה", הוסיפה לייבזון. "כשגבר לוקח חלק יותר משמעותי בגידול הילדים זה מתבטא בהמשך".
העיתונאית התייחסה לכתבה שהכינה על חופשת הלידה לאבות בשווייץ, בה שני ההורים אבות זכאים לשנה וחצי של חופש, כשאב מחויב במינימום לצאת לשלושה חודשי חופשה. "אכן, זה מאוד שונה ממה שמתוכנן אצלנו", הסבירה. "שם זה מאוד ברור שבחצי שנה הראשונה האמהות לוקחות את החופשה ולאחר מכן הגברים משתלבים. מצאנו שכשהתינוקות מגיעים לגיל שנה בשווייץ האבות הם אלו שנמצאים איתם לרוב".