אתמול נפצעו שישה שוטרים במהלך ההפגנה של יוצאי אתיופיה, שמחו על הירי שגרם למותו של יהודה ביאדגה ז"ל. בהתחלה שמרה ההפגנה על אופי שקט ורגוע, אך מאוחר יותר החלו עימותים בין כוחות המשטרה לבין המפגינים. 11 מפגינים נעצרו במהלך העימותים וההתפרעויות.



רחלי יוסף, ממארגנות המחאה, דיברה היום (חמישי) בכאן ב' על השתלשלות האירועים  אתמול: "רבע שעה אחרי שהסתיימה ההפגנה קיבלנו עדכונים שיש התפרעויות. היינו שם עד הסוף. יש צילומים ועדויות שהיינו שם. ניסינו לעצור את זה. לקחנו ילדים לבתים שלהם. יש לנו אחריות. כששמענו שיש מהומות ניסינו למנוע את זה. לקחנו מגפונים וקראנו להם לחזור הביתה, ואז ראינו ברחוב ויצמן בעיר שוטרים שהיו מצוידים באלות.



תפקידה של המשטרה הוא שלא יהיו התפרעויות.


זה היה בצורה לא פרופורציונלית. אנשים חששו להיפגע. זה היה יכול להימנע. פרשים דהרו באמצע הרחוב.



בסוף אולי השוטרים צודקים בזה שהם מתחמשים? הטעם והרושם שנשארים בסוף הם שהפגנות האתיופים הן אלימות.


"זה עוול שבכלל שואלים אותי שאלה כזאת. לא עזבנו את העיר עד שהבנו שהכל בסדר והדברים נרגעים. יכול להיות שאם אנשים היו מקבלים מראש צווי הרחקה מהאירוע זה לא היה קורה. הנוכחות שלנו מאסיבית. לא נתנו לאנשים שרצו לחזור לבתיהם לעלות לרכבת. חסמו אותם".



סגן ניצב ורד ויניקוב הגיבה לדבריה של יוסף וטענה כי המשטרה נערכה למחאה והכל היה מפוקח ותחת שליטה. "צריך להסתכל על התמונה המלאה. המחאה נוהלה תוך כדי שיתוף והידברות. אחוז אחד בסוף המחאה בכיכר רבין החליט לפעול באלימות. קומץ מפגינים שבחר להתפרע בצורה חסרת רסן ותקף שישה שוטרים שנפצעו, יידה אבנים, זרק בקבוקים. המטרה שלנו הייתה להגן על האנשים שבחרו לבטא כאב וכעס".



ויניקוב המשיכה: "אני חושבת שההיערכות הייתה מופתית מבחינת שני הצדדים. התכלית הייתה לאפשר מחאה חוקית ולגיטימית. אם יש ונדליזם מצד הציבור-התגובה תהיה בהתאם".



לילדים לקח 4 שעות להגיע מצד אחד לצד השני של העיר


גם באירועים אחרים, משמחים, כמו אירועי ספורט, ש השלכות. אנחנו מקיימים הערכות מצב. מנסים לאזן בין הזכות להפגין לבין חופש התנועה. כוחות המשטרה ניהלו את המחאה והכל היה תחת שליטה. המחאה לא הפתיעה אותנו או את הציבור. ידענו שיהיו שיבושים. נמשיך ונפעל לחיזוק האמון ושיתוף הפעולה בין המשטרה לציבור.