ועד עובדי עיריית חיפה הודיע הערב (שבת) כי בתום דיון בבית הדין האזורי לעבודה, הוחלט על סיום השביתה שהחלה כאמור ביום שלישי האחרון. ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, נכחה גם היא בדיון, שמטרתו היתה לדרישה להורות לעובדים לחזור לעבודה, אולי עוד הלילה כדי לפנות את האשפה. הדיון נמשך כשעתיים והתקיים בנוכחות עובדים רבים. 
בתוך כך, השביתה הצפויה בבית החולים הדסה נדחתה ביממה ודיון בנושא יתקיים בבית הדין לעבודה בשעה שבע בבוקר. ההסתדרות הרפואית בישראל שלחה מכתב ובו נכתב: "בהתאם להחלטת בית הדין ועל מנת לאפשר דיון ברוח חיובית, לאפשר הגעה להסכמות בחסות בית הדין ולמנוע את פיטוריהם של חברינו המתמחים, אנו דוחים את השביתה ב 24 שעות, כך שהיא תתחיל ביום שני ה 11.2 בשעה 08:00 בבוקר, וזאת בהתאם למתכונת ולכללים ששלחנו אליכם".

מבית החולים נמסר כי לאור פניית משרד הבריאות לרופאי הדסה לחזור בהם ולא לשבות מחר בשביתה בלתי חוקית העלולה לפגוע במטופלים  - פנתה אתמול הנהלת הדסה אל בית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה נגד קיום השביתה. שופט בית הדין קבע שעד לאחר הדיון שיתקיים בנושא מחר לא יתקיימו שביתה ועיצומים של רופאי הדסה.
כזכור, הרקע לשביתה הוא הסכסוך בין הוועד לראש העירייה, כאשר במסגרתה לא יתקיימו מחר הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים. כידוע, השביתה בחיפה החלה על רקע סכסוך ממושך בין הוועד לבין ראש העירייה, עינת קליש-רותם, עקב שורת נושאים, ובהם פיטוריהם של 24 עובדי תברואה זמניים של העירייה ללא הודעה מוקדמת.

בעקבות כך כאמור לא נפתחו גני הילדים ובתי הספר היסודיים, וכן לא נעשה פינוי אשפה. גני הילדים של החינוך המיוחד, בתי הספר לחינוך מיוחד ובתי הספר התיכוניים יפעלו כרגיל. גם גן החיות והמוזיאונים יהיו פתוחים חינם לתושבי חיפה בהצגת תעודת זהות.