ראש ממשלה מחליפים בקלפי, לא בפעולות בתעלה. תשאלו את מיכאל יגאל מימון מנהריה, איש סיירת מטכ"ל, היסטוריון והוגה דעות, ומי שהציל את חייו של נתניהו כשזה צלל עם הנשק בתעלת סואץ לאחר פעולה נועזת בעורף האויב במלחמת ההתשה בשנת 1970. ממש כפי שפרסם לראשונה העיתונאי בן כספית, ברב המכר על ראש הממשלה. מימון מספר למקורביו כי הוא קיבל הבטחה לתודה מאוחרת בשיריון ברשימת הליכוד לבחירות הקרובות. הבטחה שכנראה תקוים בדומה להבטחות עבר של נתניהו לנפתלי בנט וגלעד ארדן.
שלום למיכאל מימון. מה קרה לשריון המובטח שלך? ככה דואגים לחברים לנשק?
״אני לא יודע מתי ביבי אמור לקבל החלטה סופית".

ביבי יכל היה לשריין אותך. בכל זאת אתה הצלת את חייו.
״מה אני יכול לעשות? אני לא יודע מה הוא יחליט. אני מחכה לתשובה ממנו. לשיחה אישית איתו. הוא היה עסוק קודם בפריימריז ואחר כך בנסיעה לפולין. אבל השעון דופק וההחלטה על השריון צריכה להתקבל ממש או-טו-טו. הזיקה האישית בינינו היא אולי בעוכרי. הוא אמור לדעת מה הן האיכויות שלי, אבל ההיכרות המוקדמת אולי עובדת בהפוך על הפוך נגדי. ביבי לא פועל רגשית. רק בדרך שכלית קרה ומחושבת מדי".
עוד מעט תצטער שהצלת את חייו
"חס וחלילה. איזו מין שאלה זו? ואגב, אני לא הצלתי אותו לבדי - היינו בסירה ארבעה לוחמים חוץ ממנו, וכולנו השתתפנו במאמץ למשות אותו ממימי התעלה".
יש משהו שנקרא חובה מוסרית
"והוא לא אמור לשריין אותי בגלל זה, אלא בגלל מה שאני ובגלל שאני מייצג כיום ציבורים גדולים שלא מיוצגים בפריימריז. זהו בעצם זרם חדש שהוא 'הימין החדש' האמיתי. מעין 'מסיבת התה' של ישראל. זרם שמתבטא בעוצמה, במקוריות וחדשנות ברשתות החברתיות. למשל ב'פורום קפה שפירא' עם יותר מ-6,000 חברים בפייסבוק, שאני נמנה עליו".
יש לך איזה אנקדוטה מעניינת על הקשר עם ביבי?
"את מזכירה לי אירוע שקרה לי בשנות תשעים בלוס אנג'לס. עורך דין ישראלי, ג'ינג'י שמאלן כמובן, ששמע מחברים שהשתתפתי בהצלת נתניהו מטביעה במימי התעלה, הזדעק כלפי בשנאה ואמר: 'חבל שלא השארתם אותו לטבוע בתעלה'. ברצינות. מתברר שהשנאה אליו בקרב חוגים מסוימים היא לא חדשה, ולא רק מעכשיו. כבר לפני עשרים שנה היו כאלה שאהבו לשנוא אותו".

מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה.