איילון עוזרי, שעצר את האוטובוס שהידרדר בגיבוש לצה"ל לאחר שדרס למוות את רון עובד ז"ל, סיפר הבוקר (ראשון) ב-103FM על רגעי האימה שחווה. בראיון לתוכניתה של אילה חסון, אמר עוזרי כי האוטובוס הריק פגע בעוצמה באוהל שבו שהו הצעירים, וכי הוא הצליח להיכנס אליו ולעצור אותו. 
הכרתם אחד את השני?
"מכירים רק מאותו היום. באותו היום הגענו למקום, יצאנו לריצה. נחים שעה וחצי בתוך האוהל ואז קורה האסון. השעה הייתה 18:40 כשהיה עדיין אור ולפתע שמענו צעקות של ילדים שהיו מחוץ לאוהל וקראו לנו לברוח. לא הבנו מה קורה באותם רגעים. שמתי לב לפתע שמשהו מזיז לנו את האוהל. ראיתי לפתע את הפנסים של הרכב, כמו מפלצת שנכנסת בנו. זה היה מטורף. האוטובוס נכנס באוהל, הופך את המיטות על הילדים שנשארו תלויים בין המיטות. באותו רגע לקחתי שני ילדים ויצאתי".

קלטתם שהאוטובוס הוא ללא נהג?
"ללא נהג. הוא הדרדר אלינו במהירות גבוהה יחסית. הוא עמד בעלייה והתדרדר כשהוא נכנס מהדלת הקדמית של האוהל ויצא מהאחורית. הוא לקח איתו את כל האוהל. איך שיצאנו מהאוהל ראיתי שהדלת של האוטובוס נותרה פתוחה. נכנסתי לאוטובוס, התיישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס והרמתי את בלם היד".


איך ידעת למצוא את הבלם?
"אין לי רישיון לאוטובוס וזה קצת שונה מרכב רגיל. אני לא כל כך הבנתי איך הצלחתי למצוא את זה אך זה קרה תוך שניות".
לאן אתה רוצה להתגייס בצבא?
"ליחידת דובדבן".
נראה לי שהתקבלת. 
"הלוואי".

כזכור, רון עובד בן ה-18 מקיבוץ פלמחים נהרג ביום שישי וחמישה צעירים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני, מפגיעת אוטובוס ריק מנוסעים, שהידרדר לעבר האוהל בו הם שהו בבסיס אימונים של חטיבת הצנחנים סמוך לקיבוץ שומריה בצפון הנגב. מחקירה ראשונית עלה, כי הנהג היה מחוץ לאוטובוס בעת שהחל להידרדר, וההערכות הן שהוא לא הרים כנדרש את בלם היד.

האוטובוס שהידרדר פגע בצעירים שהיו בהליך של מיון לקראת גיוס וחלקם הספיקו להיחלץ מפגיעת האוטובוס. למקום גם הגיעו חוקרים של המשטרה ומצ"ח, שפתחו בחקירה משותפת של נסיבות האירוע הקשה. הנהג נחקר ונעצר והוא יובא לבית המשפט כדי לדון בבקשה להאריך את מעצרו. מאוחר יותר הגיעו למקום גם הוריהם המודאגים של הנערים, לאחר ששמעו על התאונה וביקשו לקבל פרטים על יקיריהם.