מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים נתקל בביקורת רבה, בין היתר מקהילת הלהט"ב, שתקפה אותו על אי עמידתו לצדה במאבקיה השונים. היום (שלישי) השיב אוחנה לביקורת, בנאום שנשא בוועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה בת"א - ILGBT - הנערכת לראשונה. "התלבטתי אם לבוא לכאן. מיום שהתחלנו את הפעילות שלנו בגאווה בליכוד, את חיצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו לא מהימין ולא מהקבוצות הדתיות,אלא ממה שמכונה 'קהילת הלהט"ב'. לא בטוח שיש לנו מאפיינים של קהילה". 

"זה הגיע לשיא עם מינויי לשר", הוסיף השר אוחנה. "חשבנו אז, ב-2011, שהגיע הזמ ן שנצא מהארון, לא מהארון הלהט"בי אלא מהארון הפוליטי. אנחנו אנשי ימין עם כל סט הערכים והעמדות של אנשי ימין. ב-2014 כשקיבלתי החלטה לרוץ בפריימריז ביקשתי: 'אל תבחרו בי כי אני הומו ואל תמנעו מלבחור בי בגלל הסיבה הזו. אני הומו אבל אני לא רק הומו'".

"הצעת החוק הראשונה שהגשתי הייתה חוק פשעי שנאה. ביקשתי להוסיף זהות מגדרית כחלק מהגדרת העבירה אבל לצערי לא הצלחנו להעביר את החוק. עומד בפניכם חבר הכנסת שהצביע הכי הרבה נגד עמדת הקואליציה. מעולם לא הצבעתי נגד אף הצעה פרו להט"בית. כשהודחתי מוועדת חוץ וביטחון כתג מחיר, הפכתי ליחיד ששילם מחיר על עמידתו לצד הנושאים הלהט"בים. אפשר לטעון שאין זה די, שצריך לעשות יותר. שעלי לאמץ סט חדש של ערכים. אבל בכל זאת אתם יכולים להבין ממה רב התסכול על הפער שנוצר בין המעשים לבין התדמית שבאה לידי ביטוי במיוחד בימים אלה בכהונתי כשר".

אוחנה כן הסיבר מדוע החליט להגיע ולנאום בוועידה: "החלטתי לבוא היום מסיבה אחרת שבגינה החלטתי לבוא למצעד הירושלמי - בשביל הנער בן ה-15 מבאר שבע שהייתי. והנערה מקרית שמונה והטרנסית מדימונה שהם גם חלק מצבעי הקשת שהדגל שלנו מייצג. מתוך תקווה שאם הדברים האלה יגיעו אליהם, הם ידעו שהעתיד לא טומן בחובו רק קורבנות וצער. העתיד יכול להיות גם עתיד של מימוש עצמי, הצלחה ואהבה. 
הגעתי לתפקיד שר לא למרות העמדות האלה אלא בגלל שהן לא צפויות להשתנות בקרוב. גם אלה שרובנו מסכימים עליהן בדבר שוויון וחרויות. אני חושב שזה צריך להיעשות על ידי הרשות המחוקקת ולא על ידי הרשות השופטת".