ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קרן פרס בראשית העניקו אמש את פרס בראשית היוקרתי לאיש העסקים והפילנתרופ היהודי־אמריקאי רוברט קראפט בטקס שנערך בתיאטרון ירושלים. "הכבוד הזה מוענק לו בעקבות תרומתו רבת השנים למדינת ישראל, מחויבותו לעם היהודי ואהבתו למדינת ישראל - כל אלו על רקע עמדתו העקבית נגד האנטישמיות הגואה ומאמצי דה־לגיטימציה אחרים נגד מדינת ישראל כמו BDS", אמר נתניהו בנאומו. "לישראל אין ידיד נאמן יותר מרוברט קראפט". 
פרס בראשית, שזכה לכינוי "הנובּל היהודי" על ידי המגזין "טיים", מעלה על נס מדי שנה אנשים יוצאים מגדר הרגיל, שהערכים שעל פיהם הם פועלים וההישגים שלהם מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. עם הזוכים בפרס נמנים שופטת בית המשפט העליון בארה"ב רות' ביידר גינסבורג; הפילנתרופ וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג; השחקן והפעיל למען השלום מייקל דאגלס; והכנר יצחק פרלמן.
כפי שעשו זוכי הפרס הקודמים, קרפאט יתרום את כספי הזכייה, העומדים על מיליון דולר, לטובת נושא פילנתרופי העומד על סדר היום של הקהילה היהודית העולמית כולה: התמודדות ומיגור תופעות אנטישמיות ברחבי העולם. בנאום קבלת הפרס הכריז קראפט על הקמת קרן לטובת העניין, שאליה גייס עד כה 30 מיליון דולר, הכוללים 20 מיליון דולר כתרומה אישית שלו. 5 מיליון דולר הוענקו על ידי רומן אברמוביץ', בעלי מועדון הכדורגל צ'לסי. 

"החזון שלי הוא לפעול לסיום האלימות נגד קהילות יהודיות; להתמודד עם הנרטיבים האנטישמיים המופצים בעולם ומטילים ספק בזכותה של ישראל להתקיים; לחנך, ליידע ולרפא את היחסים הבין־קהילתיים", אמר קראפט. "מטרתי החשובה ביותר היא שנעמוד איתנים מול כל צורה של חוסר סובלנות כלפינו". 
"מפיטסבורג לפריז, מסן דייגו ועד ברלין, הקהילות היהודיות ברחבי העולם נמצאות תחת מתקפה", אמר סטן פולובץ, יו"ר קרן פרס בראשית. "הערב אנו עומדים יחד עם רוברט קראפט במשימתנו לסיים את התופעה החשוכה הזו, ונעשה הכל על מנת להעמיד את המשאבים האנושיים והפיננסיים הדרושים לכך".