הורים רבים מפגינים הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב נגד מקרי ההתעללויות בפעוטות במעונות ובגנים על ידי הצוותים החינוכיים. ההורים נושאים שלטים: "חניקת ילד עם מגבת זה ניסיון לרצח", "מכות ואיומים זה לא משחק ילדים", "ילדינו לא הפקר" ו"עם חבל משחקים, לא קושרים".

בין הדוברים בעצרת הייתה דורינה וינטה, אמה של יסמין וינטה, שנחנקה למוות על ידי אינה סקיבנקו סייעת בפעוטון אליו הלכה. "שמתי אותה בגן והייתי בטוחה שאני שמה אותה במקום בטוח, אבל היא הייתה בידיים של מפלצת ועכשיו היא איננה", אמרה וינטה, והוסיפה "אנחנו צריכים לשנות הכל, לדעת שהילדים שלנו בטוחים ולא נמצאים בסכנה, שהאסון שקרה לי לא יקרה שוב לעולם. חייבים מצלמות ושהמטפלות יעברו הכשרה. כל הזמן הזה שיסמין איננה אני מרגישה שישראל הפכה להיות ביתי. כאן יסמין נולדה וחיה חיים קצרים, כאן היא למדה לחייך, ללכת ולמדתי לראשונה מה זה להיות אמא ומה זו אהבה של אמא. אני צריכה להיות כאן כדי לראות את השינוי, אני חייבת להישאר כאן כדי לראות את השינוי בעיניי. אני רוצה להישאר כדי להילחם למען יסמין וכל הילדים".

מארגני המחאה דורשים תוכנית לשינוי מעמד החינוך של הגיל הרך, בין היתר הקמת גוף ממשלתי אחד שירכז את הטיפול והחינוך בילדים, פיקוח ותקינה, סף קבלה לעבודה בתחום ושיפור מעמד הצוות החינוכי.
 
את האירוע מנחה אברי גלעד שבפתח דבריו אמר כי "כולנו כאן כי יש לנו ילדים והם המתנה הכי גדולה שלנו ואף אחד לא יפגע לנו במתנה ולא ישרוט אותה. כשילד נולד בישראל מתפללים עליו בלב שהוא לא יראה מלחמה, שלא יתגייס לצבא, שיהיה שלום. אבל לאחרונה התקצר הזמן ויש לו שלושה חודשים של חסד בבית עד שהוא מתגייס לפעוטון או לזוועתון, למלחמה שהוא לא יכול להילחם והאויב היא מי שאמורה לטפל בו". 

דורינה וינטה, אמה של יסמין ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
דורינה וינטה, אמה של יסמין ז"ל. צילום: אבשלום ששוני

 
אמנים שונים מופיעים על הבמה ביניהם: מוקי, דוד ד'אור, שירי מיימון, דיקלה וקובי אפללו. הורים שילדיהם עברו לאחרונה התעללות על ידי עובדים בגנים ובפעוטונים, בהם בת אל רוגוב, שבנה עבר התעללות מידי המטפלת ציפורה דוד, ניקול דניאל חגבי ויוסי חברה, שילדיהם סבלו מהתעללות במעון של כרמל מעודה.

דניאל ביכלר, ממובילות המחאה מארגון 'דור איתן', אמרה כי "אני זוכרת את היום הזה לפני כשנתיים בו הגעתי לאסוף את בני דור מהמעון והיה לו סימן אדום על הלחי. שאלתי אותו מה קרה לו, הוא הצביע על המטפלת, קרא בשמה ואמר שהיא נתנה לו כאפה. חודש שלם הוא היה איתי בבית עד שנכנס למסגרת חלופית. התיק במשטרה נסגר ואותה המטפלת עדיין עובדת עם ילדים. הבנתי אז ששינוי חייב לקרות פה. החלטנו לקחת את המאבק צעד אחד קדימה, יצאנו לדרך בדרישה מהממשלה לקחת אחריות ל'דור איתן', חזק ובטוח יותר. זו הזעקה האמיתית הכי חשובה שהייתה במדינה. הפנים של יסמין לעולם לא ישכחו, אנחנו יוצאים בזעקה, בדרישה לרפורמה מקיפה בגיל הרך. די להפקרות המתמשכת של ילדי ישראל".
 

ענת דייגי, מארגון "הורים למען אחריות מלידה", שבנה דויד מת במעון וכעת פועלת להסדרת הפיקוח על הגיל הרך, אמרה כי "כמעט שנה חלפה מאז אישור החוק ואין תקנות באופק ומצד שני עוד אסונות מתגלים ואין אף אחד שלוקח אחריות בנושא, כמה דם עוד יישפך עד שנראה הסדרה מלאה? אני קוראת לנציגי הציבור - זה איננו עניין של ימין ושמאל אלא עניין של חיים ומוות, שמו עצמכם כאבא ואמא לילדי הגן - תצהירו שלא תיכנסו לממשלה עם הסכמה מלאה בנושא".

מחאת ההורים לגיל הרך. צילום: אבשלום ששוני
מחאת ההורים לגיל הרך. צילום: אבשלום ששוני

 
מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים, ד"ר שולמית ביסמנובסקי, התייחסה למחאה ואמרה כי "המחאה מוצדקת וחשובה מאין כמותה ואנו תומכים בה לחלוטין. שמירה על ביטחונם של הילדים בגני הילדים היא ערך עליון וחובה להעניש בחומרה כל מי שפוגע בהם במסגרות החינוך ומחוצה להן. יחד עם זאת, אסור לשפוך את הגננות עם המים ולאפשר לתופעות המכוערות הללו להכתים את שמן של אלפי  גננות העושות לילות כימים בחינוך ילדינו, במסירות אין קץ ומתוך תחושת שליחות ואהבת המקצוע. יש לנו גננות מצוינות בארץ ומגיעה להן כל ההערכה".