ראש העיר טבריה, רון קובי, לא מפסיק לייצר כותרות. אתמול התייצב בג"ץ לצידו וטען כי כי יש לדחות את השימוע שהיה אמור להיערך לו על ידי שר הפנים, אריה דרעי, ובנוסף תקף את דרעי על התבטאויותיו נגד קובי. בראיון היום (שלישי) לאיילה חסון ב-103FM התייחס קובי לעתידו הפוליטי לאור כוונתו לרוץ בבחירות הקרובות לכנסת.



למה אתה מתמודד: לראשות עיריית טבריה או לתפקיד לכנסת?
אני מתמודד לתפקיד שר הפנים הבא של מדינת ישראל במקום אריה דרעי, השר המושחת. אם לא אהיה שר פנים אשאר ראש עיריית טבריה על אפו ועל חמתו.



זה לא קצת לבלבל את האזרחים והתושבים, פעם ככה ופעם ככה? להיות שר פנים זה המון עבודה שחורה.
גם היום אני עובד קשה כראש עיריית טבריה, אני 20 שעות ביממה על הרגליים. מה שאני עשיתי בשמונה חודשים, אחרים לא עשו גם בעשר שנים. שר הפנים של מדינת ישראל כשל כישלון חרוץ, התוצאות שלו והביצועים שלו הם פשוט ביזיון. אני מתכוון להיות קבלן הביצוע של הצפון, של הדרום.





מה דעתך על ההחלטה של העליון?


זאת החלטה צודקת. כשמגיע אדם שיש לו יריבות אישית, מפלגתית ומוסדית מולי והוא אמור לערוך לי שימוע – זה לא שימוע בידיים נקיות, אז אני הולך לבית המשפט ומבקש סעד. זאת ההחלטה ההגיונית היחידה שאפשר היה לקבל. אנחנו נמצאים בתקופת בחירות, ממשלת מעבר שנייה, המנדט הוא מנדט חלש לביצוע השפעה ישירה על הדמוקרטיה. הציבור לא מוכן שיתערבו לו בדמוקרטיה. איחוד מפלגות הימין לא מתקבל בציבור, הכפייה הדתית של דרעי לא מתקבלת בציבור. הציבור לא מעוניין להצביע למפלגת השלטון של נתניהו ולקבל את איחוד מפלגות הימין הקיצוניים ואת הכפייה הדתית של דרעי.



אתה אומר שהכפייה הדתית היא הסיבה שלא אישרו אותך כראש עיר, אבל יש גם ראשי עיר דתיים שהזיזו אותם. החוק קובע שראש עיר שלא מעביר תקציב – המפלגה מפוזרת וראש העיר מוזמן לשימוע.


נכון, לגיטימי. אני לא מעל החוק, אני מוכן שיעשו לי שימוע, אבל שימוע הוגן בידיים נקיות, עם אנשים ענייניים. החוק גם אמר שעד ה-30.9 אפשר היה לדחות את הכול. למה הוא לא דחה? כי אצה לו הדרך והוא רצה את הראש שלי הפוליטי, יש יריבות אישית ביני לבין דרעי. אני רוצה להחליף אותו בקלפי והוא יודע את זה. בסקרי העומק אנחנו בין 6-10 מנדטים. הם מפחדים.



איזה סקרי עומק? ממי אתה לוקח – מליברמן?


אני לוקח מליברמן, מהליכוד ומכחול לבן. אני מתבסס על סקרים של עשרת אלפים איש.



ח"כ מרגי: "קובי לא מעניין אותנו"



אחרי קובי עלה לדבר חבר הכנסת מש"ס, יעקב מרגי, שענה לטענות של קובי ותקף אותו על התנהלותו מול הציבור החרדי בטבריה ועל הליך הדחתו על ידי שר הפנים.



מה זה הסיפור הזה?
באמת מוזר ונפל דבר בישראל. הציבור החרדי מבין שהוא חשוף לחלוטין – אפשר לרדוף ולרמוס, לגדף ולחרף אותו .
אתה מדבר על רון קובי אישית, או על ההחלטה של העליון מאתמול?
קובי כבר המון זמן מגדף ומחרף את הציבור החרדי. הוא הולך אחרי יהודים חרדים שהולכים לבית הכנסת בשבת קודש, מחזיק מצלמה ומגדף אותם. אני לא יורד לרמה שלו.


 
לכן אתם לא רוצים שהוא יהיה ראש העיר של טבריה? לא בגלל המצב הכלכלי?
קובי לא מעניין אותנו בתור ראש עיר. זה לא מעניין. מה שמעניין הוא שיש אדם שמחרף ומגדף בריש גלי, לא בחדרי חדרים אלא באופן ציבורי והוא רודף את הציבור החרדי ומפיץ את הסרטונים האלה. הוא רודף בצורה הכי מבישה והכי מבזה. לגבי העירייה – אלה תהליכים מפורשים בחוק, לאף אחד אין השפעה על זה. למה העליון קבע את מה שהוא קבע, אני לא יודע ושואל בחזרה. לי אין תשובה, אני המום. 
השימוע נדחה לבחירות אחרי הכנסת, זה מה שקבעו שופטי העליון וסירבו שיהיה שימוע לקובי כראש עיר. הם כתבו שיש ניגוד עניינים בשל היחסים הקשים בין קובי לבין דרעי. 
איזה יחסים קשים? שר הפנים בכלל לא מתייחס אליו. הוא מנסה לגרור את דרעי אבל הוא לא נגרר. הוא לא יורד לרמה שלו.
אז ההחלטה של העליון לא ברורה לך? 
ממש לא. אני לא מוחה עליה אבל לא מבין איך אפשר להחליט כזאת החלטה כלפי אדם שהם יודעים מה הוא רוצה. הם לא אמרו לו מילה וחצי מילה על מה שהוא עושה לחרדים. אם הוא היה פרומיל ממה שהוא עושה לחרדים הוא היה עושה לערבים – היית רואה עמודי פרוטוקול ודריסת העליון.